חדרי בריחה מאינפי

תחרות חדרי הבריחה הראשונה מסוגה בטכניון הסתיימה בזכייתה של קבוצת הסטודנטים "האפסים משמאל"

הקבוצה הזוכה במקום הראשון מימין לשמאל: ניר כהן-הרשקוביץ, אופיר כהן, נוראן מוחמד, צחי סרוסי ולוטן עמית עם ד"ר אביב צנזור והכלב ג'ורג'י

הקבוצה הזוכה במקום הראשון מימין לשמאל: ניר כהן-הרשקוביץ, אופיר כהן, נוראן מוחמד, צחי סרוסי ולוטן עמית עם ד”ר אביב צנזור והכלב ג’ורג’י

חברי קבוצת “האפסים משמאל” אופיר כהן, ניר כהן-הרשקוביץ, נוראן מוחמד, צחי סרוסי ולוטן עמית הם הזוכים במקום הראשון בתחרות ראשונה מסוגה שנערכה בטכניון: יצירת חדרי בריחה מתמטיים במשחק מיינקראפט. במקום השני זכתה קבוצת “הכנס שֵם כאן” ובמקום השלישי קבוצת Cauchy Gang.

 

את התחרות יזם ד”ר אביב צנזור, חבר סגל בפקולטה למתמטיקה והמרצה האחראי בקורס אינפי 1מ. לדבריו, “התקופה הזאת קשוחה לכולנו אבל בעיקר לסטודנטים שהתחילו את הלימודים בטכניון בלמידה מרחוק בצל הקורונה. כדי להאיר את הסמסטר הראשון בצבעי החוויה הטכניונית חיפשנו פעילות שמשלבת למידה, כישורים, יצירת מעגלי חברות והרבה כיף.”

לאירוע נרתמה חברת מיקרוסופט, שהקצתה את הגירסה החינוכית של משחק הרשת מיינקראפט (Minecraft Education Edition) ואת פלטפורמת העבודה השיתופית Teams ששימשה את הצוותים בעבודתם, וחברת TopEdu שהפעילה את השרתים וסיפקה תמיכה טכנית במהלך האירוע. לדברי ערן גופר, מנהל מגזר חינוך במיקרוסופט ישראל, “המיזם המשותף עם הטכניון מהווה דוגמה מעוררת השראה לשילוב בין לימודים ברמות הגבוהות ביותר ושיטות למידה חדשניות המעודדות מעורבות ולמידה עצמאית של הסטודנטים.”

הקבוצה שזכתה במקום השני

הקבוצה שזכתה במקום השני

 

לתחרות נרשמו יותר מ-700 סטודנטים מהקורסים אינפי 1 ואינפי 1מ, וחדרי הבריחה התבססו על החומר הנלמד ועל “עולם מיינקראפט” שבנה אלמוג צנזור. במקום הראשון, כאמור, זכו חברי קבוצת “האפסים משמאל”:

נוראן מוחמד, בת 19, סטודנטית למדעי המחשב ולמתמטיקה, שאמרה “הנושא הכי אהוב עלי מאז התיכון זה אינפי וחקירת פונקציות”.

אופיר כהן, 25 וצח סרוסי, 26, סטודנטים להנדסת חשמל ומחשבים בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי.

ניר כהן הרשקוביץ, 23, מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב, שאמר: “אני שמח על הזכייה בתחרות הראשונה מסוגה ועל סיום הסמסטר הראשון בטכניון עם טעם טוב בפה.”

לוטן עמית, 24, גם הוא מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב, שהוסיף: “נהנינו מהאתגר לחשוב מחוץ לקופסה. אין ספק שהפעילות חיברה אותנו כקבוצה ואני שמח שההשקעה שלנו השתלמה.”

הקבוצה שזכתה במקום השלישי

הקבוצה שזכתה במקום השלישי

 

שלושה מהסטודנטים – לוטן, ניר ואופיר – הכירו כשותפים בדירה וברגע ששמעו על המשימה היה ברור להם שיתחרו יחד. את צחי ונוראן הם הכירו בתרגולי אינפי והבינו שהמגוון – סטודנטים מפקולטות שונות – הוא קלף מנצח. לוטן ערך את המחקר הראשוני, שהתבסס בעיקר על צפייה בעשרות סרטוני יוטיוב של ילדים בגיל 10. לדבריו, “קשה להאמין כמה זמן אנשים משקיעים בסרטונים האלה. למדנו והתחלנו לתכנן את החדרים שלנו, שהם מין מבוכים שפתרונותיהם נגזרים מפתרון של חידות מתמטיות. מה שיצא הוא שילוב של חדר בריחה, משחק מחשב וסיוטים של סטודנטים שנה א’.”

 

נוראן לקחה אחריות על החידות המתמטיות, ושאר חברי הצוות התמקדו במבנה החדרים. לדברי אופיר, “לא רצינו להסתפק במבנה רגיל של חדר עם דלת שנפתחת באמצעות תשובות נכונות, אז החלטנו להשתולל. בין השאר בנינו את ‘נהר הרציפות’ – שיט בסירה בין פונקציות רציפות ולא רציפות, את מבוך ה’ווברוק’ (מערכת להגשת שיעורי בית) וזומבים – סטודנטים מעצבנים שרודפים אחרייך עם פתרונות לא נכונים. את כל הבניה סיימנו במפגש אחד של כארבע שעות וזאת הייתה הפוגה נחמדה מהלמידה ערב תקופת המבחנים הראשונה שלנו.”

תמונה קבוצתית של משתתפי טקס הקבוצות הזוכות

תמונה קבוצתית של משתתפי טקס הקבוצות הזוכות

 

ד”ר צנזור הודה בטקס לשותפיו בארגון התחרות: ד”ר יוחאי מעין, המרצה האחראי של אינפי 1; אור דולב, מתרגל באינפי 1מ, שהוביל את הצד הטכני; טל לוי, נציגת הסטודנטים של אינפי 1מ; מיכל צרור, נציגת הסטודנטים של אינפי 1; מאיה שפיגלמן, אחראית קשרי חוץ של הפקולטה למתמטיקה; ואלמוג צנזור, שבנה את עולם המיינקראפט שבו עוצבו חדרי הבריחה.

 

 

 

 

בסרטון – חדר הבריחה של הקבוצה המנצחת