עלייה של 20% במספר הסטודנטים החדשים בטכניון

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה בטכניון, בהוראה מרחוק ובסימן זינוק במספר הסטודנטים ועלייה בשיעור הנשים בקרב הסטודנטים

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

ביום רביעי, 21 באוקטובר 2020, נפתחה בטכניון שנת הלימודים תשפ”א בסימן זינוק של 20% במספר הסטודנטים החדשים. השנה ילמדו לתואר ראשון בטכניון כ- 9,300 סטודנטים, יותר מ-40% מהם נשים. בבית הספר לתארים מתקדמים, המרכז את הלימודים לתואר שני ושלישי, ילמדו השנה 4,558 סטודנטים, 1,263 מהם לתואר PhD והשאר לתואר שני (מגיסטר).

כמה פקולטות ומסלולים בולטים השנה במיוחד בגידול במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון – המסלול להנדסת נתונים ומידע בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש דוידסון, הפקולטה להנדסה ביו-רפואית, הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, הפקולטה למדעי המחשב ע”ש הנרי ומרילין טאוב והפקולטה להנדסת חשמל ע”ש אנדרו וארנה ויטרבי.

למרות הכוונה לפתוח את הסמסטר בהוראה היברידית, המשלבת למידה מקוונת עם נוכחות של מרצים וסטודנטים בקמפוס, נאלץ הטכניון לפתוח את השנה במתכונת של הוראה מקוונת בהתאם להנחיות המעודכנות של משרד הבריאות. עם זאת, הנהלת הטכניון הציבה את החזרה לקמפוס כיעד ראשון במעלה. זאת מתוך הבנה שהחיים, ההוראה והמחקר בתוך הקמפוס מהותיים לקיומה של הרוח האקדמית.

 

 דיקן לימודי הסמכה בטכניון, פרופ' חוסאם חאיק

דיקן לימודי הסמכה בטכניון, פרופ’ חוסאם חאיק

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בירך את הסטודנטים החדשים והוותיקים עם פתיחת שנת הלימודים ואמר: “לחזרה של כולנו לקמפוס חשיבות אדירה, הגולשת הרבה מעבר לנוכחות הפורמלית בכיתות ובמעבדות. המפגש הבלתי אמצעי בין הסטודנטים לבין עצמם ובינם לבין חברי הסגל הוא חלק מהותי בהוויה האקדמית. האמצעים הטכנולוגיים השונים, משוכללים ככל שיהיו, אומנם מסייעים לנו אך אינם יכולים להחליף את המפגש הבין-אישי הישיר בקמפוס. עד שנוכל לשוב לכיתות, למעבדות, למרחבי הלימוד ולחיי הקמפוס נמשיך בהוראה מרחוק באמצעים מקוונים. ניצלנו היטב את חודשי הקיץ להיערך לחידוש הלימודים והשקענו משאבים רבים באבזור כיתות הלימוד בציוד צילום מתקדם ובהכנות לשילוב בין למידה מהקמפוס ולמידה מרחוק. בנוסף הרחבנו את התמיכה הכלכלית בסטודנטים, באמצעות מלגות והלוואות מיוחדות, ואנו נחושים להבטיח שמשבר הקורונה לא יקטע את רצף הלימודים של איש מהסטודנטים בטכניון.”

 

דיקנית הסטודנטים פרופ' אילת פישמן

דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן

“אני רוצה לברך כל אחת ואחד מכם ולאחל לכם הצלחה והנאה בלימודים,” אמר דיקן לימודי הסמכה בטכניון, פרופ’ חוסאם חאיק. “המטרה העיקרית שלנו בטכניון היא לתת לכם את מיטב הכלים להתמודדות עם הלא נודע, באמצעות עיצוב הידע ופיתוח הכשרונות שלכם. לאחרונה שדרג הטכניון את גישות ההוראה והלמידה באמצעות שילוב טכנולוגיות של הוראה מרחוק ושיעורים שיתקיימו בכיתות בתוך הקמפוס. זאת כדי להבטיח שיעורים איכותיים ומרתקים לכלל הסטודנטים בין אם הם נמצאים בקמפוס או מחוצה לו.”

 

“אנחנו כאן כדי לעזור לכם לממש את הפוטנציאל האישי שלכם בכל תחום שבחרתם ללמוד ובעיקר בתקופה מאתגרת זו,” אמרה דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן. “לשכת דיקנית הסטודנטים מציעה לסטודנטים ולסטודנטיות בטכניון מעטפת תמיכה רחבה הכוללת מגוון פתרונות דיור במעונות, סיוע כלכלי, הכוון ועזרה בלימודים באמצעות היחידה לקידום סטודנטים, סיוע רגשי, הכוון קריירה ומגוון פעילויות תרבות ופנאי.”

עוד הוסיפה הדיקנית כי במהלך השבוע ישובו הסטודנטים למעונות בקמפוס וכי יש דרישה גבוהה לדיור בקמפוס. כדי לשמור על בריאות דרי המעונות ולצמצם את התפשטות מגפת הקורונה ככל האפשר העמיד הטכניון לרשות הסטודנטים הגרים במעונות עמדת בדיקות PCR לקורונה, שתהיה זמינה להם ללא עלות וללא הפנייה.

יו"ר אס"ט לינוי נגר שאול

יו”ר אס”ט לינוי נגר שאול

“הטכניון הוא אי של שפיות בחברה הישראלית, מופת ודוגמה של דו קיום,” אמרה יו”ר אס”ט לינוי נגר שאול. “לרשות הסטודנטים עומדים מגוון שירותים כדי לסייע להם לעבור בהצלחה ובקלות את תקופת הלימודים. אגודת הסטודנטים עושה הכול כדי לעשות סדר בין הזום והלמידה ההיברידית. כולי תקווה ואמונה שבהקדם האפשרי כל השירותים הנהדרים העומדים לרשותכם ישובו וייפתחו בקמפוס.”

 

שנת לימודים טובה ומוצלחת!

 

 

ברכת נשיא הטכניון, פרופ’ אורי סיון, לשנה החדשה 2020 התשפ”א

יום הכוון – פתיחת שנה”ל התשפ”א