הטכניון טיפס למקום ה-12 בדירוג היזמים הבינ”ל של PitchBook

חברת המידע העסקי Pitchbook פרסמה את רשימת 50 האוניברסיטאות המובילות בעולם ביזמות – רשימה המבוססת על מספר חברות הסטארטאפ שהקימו בוגריה של כל אוניברסיטה. בין 2019 ל-2020 שיפר הטכניון את מקומו ברשימה בשני מקומות והתברג למקום ה-12 בעולם, כשהוא עוקף את פרינסטון ואת UCLA. זו הקפיצה הגדולה ביותר שנרשמה ב-25 האוניברסיטאות המובילות ברשימה.

המדד בחן את מספר בוגרי התואר הראשון שהפכו ליזמים והקימו חברות הזנק בין 1 בינואר 2006 ל-31 באוגוסט 2020. בתקופה זו הקימו 602 מבוגרי הטכניון 509 חברות שגייסו סכום כולל של 12.4 מיליארד דולר.

בראש הרשימה העולמית ניצבת אוניברסיטת סטנפורד ובמקום הראשון בישראל אוניברסיטת תל אביב.

מיום הקמתו חרת הטכניון על דגלו את השילוב בין מדע בסיסי ומחקר יישומי, וקורס היזמות הראשון בטכניון נוסד לפני יותר משלושה עשורים על ידי פרופ’-מחקר דן שכטמן, לימים חתן פרס נובל בכימיה.

בוגרי הטכניון אחראים במידה רבה ליצירתה של “אומת הסטארטאפ” הישראלית. על פי מחקר של מוסד נאמן, בתוך 20 שנה (מ-1995) הקימו בוגרי הטכניון יותר מ-1,600 חברות שהניבו יותר מ-30 מיליארד דולר וייצרו כמעט 100 אלף מקומות עבודה.

בשנים האחרונות הרחיב הטכניון והעמיק את לימודי היזמות לסטודנטים בתואר ראשון. קדמה לכך עבודת מחקר נרחבת במסגרת מוסד נאמן, שהובילה למסמך “יזמות בטכניון – מסמך רקע לגיבוש מדיניות טכניונית” ולפרסומים נוספים שהציגו מתווה לחינוך יזמי משמעותי בטכניון.

בנובמבר 2018 זכה הטכניון במענק של 10 מיליון ש”ח בתחרות “חזון הקמפוס החדש” של ות”ת ומל”ג לקידום היזמות והחדשנות. מענק זה האיץ את הקמת t-hub – מרכז היזמות והחדשנות של הטכניון, הפועל בשיתוף פעולה עם התעשייה ומקנה כלים לחשיבה יזמית ויצירתית לקהילת הטכניון.

השנה משיק הטכניון את תוכנית מנהיגי שוליך ליזמות שתקבל 15 סטודנטים חדשים בכל שנה. התוכנית תעניק לסטודנטים תמיכה כלכלית משמעותית והעשרה אקדמית ומעשית במנהיגות וביזמות.

למדד PitchBook, לחצו כאן

*התמונות צולמו בהאקתון T-HACK שהתקיים במרץ 2019