נשיא הטכניון במכתב למנכ”לים בכירים במשק

כבר באוקטובר הקרוב: מוסד הטכניון ישלב למידה מרחוק בתוכניות לתואר שני בהנדסה ביו-רפואית ובהנדסת מערכות נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ציין במכתב ששלח למנכ"לים בכירים במשק כי הטכניון נרתם בעת הזו לצורכי התעשייה "ברוח התקופה המאתגרת שעוברת עלינו וכדי לעודד את המשק להכשיר את הדור הבא של המהנדסים לטובת המשק הישראלי והמצוינות הלאומית"

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון פנה במכתב למנכ”לים בכירים במשק ובו ציין כי הטכניון נרתם לקידום הכשרות למהנדסים בהתאמה לצורכי התעשייה בתקופת משבר הקורונה. במכתב, שנשלח בין היתר לבכירים ברפאל, אינטל, תעשיה אווירית, אלביט, קבוצת רד-בינת, מייקרוסופט, נמל אשדוד ומוסדות ביטחוניים נוספים. פירט נשיא הטכניון את תוכניות הלימודים לתואר שני שיהיו זמינות לראשונה בשילוב למידה מרחוק: לתואר השני בהנדסה ביו-רפואית, שנפתח להרשמה במתכונת זו בחודש אפריל האחרון, מצטרף כעת מסלול הלימודים לתואר שני בהנדסת מערכות. שתי התוכניות יחלו לפעול באוקטובר 2020 ויימשכו 5 סמסטרים.

במכתב ציין פרופ’ סיון כי תוכניות הלימודים “פותחו בהתאם לצורכי התעשייה ולאתגרים הטכנולוגיים והן מיועדות למהנדסים עובדים ומצטיינים. התוכניות נבנו על ידי צוות מומחים מהטכניון בראשות פרופ’ אביב רוזן ופרופ’ שולמית לבנברג כדי להנגיש את הידע הרב של הטכניון ולהכשיר את בוגרי התארים כמובילים בתחומם”.

את מכתבו חתם נשיא הטכניון בכך שתוכניות הלימוד לתואר שני בהנדסת מערכות ובהנדסה ביו-רפואית יפעלו בשילוב לימודים מרחוק בזמן אמת בקבוצות קטנות עם מספר סטודנטים מוגבל, וזאת “ברוח התקופה המאתגרת שעוברת עלינו וכדי לעודד את המשק להכשיר את הדור הבא של המהנדסים לטובת המשק הישראלי והמצוינות הלאומית”.

את שתי תוכניות הלימוד תפעיל היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון. תוכנית הלימודים לתואר שני בהנדסת מערכות בניהולו האקדמי של פרופ’ אביב רוזן היא התוכנית הוותיקה בישראל בתחום זה והיא מציידת את מהנדס המערכות בידע ובכלים המקצועיים שבעזרתם יוכל להתמודד בהצלחה עם המשימות המורכבות הקיימות כיום בשטח. המרצים בתוכנית כוללים אנשי סגל בכיר של הטכניון ומרצים נוספים מהמובילים בתחום. גופים שונים במערכת הביטחון, במשרד ראש הממשלה ובארגונים קשורים נוספים בוחרים בטכניון כמוסד האקדמי המוביל בהכשרת מנהיגות בפרויקטים טכנולוגיים.

תוכנית הלימודים לתואר שני בהנדסה ביו-רפואית, בניהולה האקדמי של פרופ’ שולמית לבנברג, מכשירה מהנדסים עם רקע מגוון וניסיון מעשי לתחומי ההנדסה הביו-רפואית ולממשק בין הנדסה ומדעי הרפואה. בוגרי התואר משתלבים כמהנדסים מובילי דרך בתפקידי מפתח במחקר ופיתוח, בניסוי, בייצור, באבטחת איכות וביישום מערכות ושיטות למען בריאות האדם ואיכות חייו וכן בחברות הזנק רבות בתעשייה הביו-רפואית המתפתחת כיום בקצב מהיר ביותר. את התוכנית מעבירים מרצים מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון ומהתעשייה, שמאחוריהם ניסיון עשיר בהוראה וחינוך מדעי-טכנולוגי, מוניטין מוכח של מחקר ברמה בינלאומית ותרומה מכרעת לקידום המשק הישראלי בתחום ההנדסה הביו-רפואית.