מסלקים סכנה – מתרגלים הצלה

במבצע משולב של הטכניון, עיריית חיפה ופיקוד העורף נהרס אולם הספורט במבנה אהרוני בשכונת הדר. מדובר באולם הספורט ההיסטורי של בית הספר בסמ”ת ששימש למשחקים רבים ואירח בימיו הטובים את ליגת בתי הספר.

 

האולם, שנשרף בשנה שעברה, נחשב מאז למבנה המסכן את הבניין כולו. לאחרונה, בעקבות קבלת אישור ההריסה ממהנדס עיריית חיפה, חבר הטכניון לפיקוד העורף, שהחליט לנצל את ההזדמנות לתרגול חיוני בחילוץ נפגעים מהריסות. בעקבות זאת הוטמנו באתר, לפני הריסתו, בובות תרגול של פיקוד העורף, ובשבוע שעבר התקיים תרגיל החילוץ בהשתתפות 100 לוחמי יחידת החילוץ הארצית בשיתוף עם יחידת הבטחון של הטכניון ומתנדבי עיריית חיפה, כיבוי אש, מד”א וזק”א.

התרגיל דימה התקפת טילים על ישראל ונפילת מבנים בקרית שמונה צפת וחיפה.

 

מעורבותו של הטכניון בשכונת הדר פרוסה על פני למעלה ממאה שנה מאז הנחת אבן הפינה לבניין ההיסטורי שלו ב-1912. בשנות ה-60 וה-70 עברו הפקולטות השונות לקמפוס נווה שאנן ובשנות ה-80 העמיד הטכניון את הבניין ההיסטורי שלו לטובת פעילות העמותה המפעילה במקום את מוזיאון המדעטק. בשנת 2016 חידש הטכניון את בניין ההדריון והפך אותו למתקן הוראה ומרכז קהילתי לימודי בהובלת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים.

“אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף,” אמר פרופ’ בועז גולני המשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון, “שיתוף הפעולה המשלב הריסה של מבנה מסוכן עם פעילות תרגול חיונית, ומתנצלים מראש על ההפרעה הזמנית לדיירי השכונה.”

מפקד יחידת החילוץ הארצית בפיקוד העורף, אל”ם (מיל׳) גולן ואך אמר: ״יחידת החילוץ של פיקוד העורף קיימה בשבוע שעבר תרגיל המדמה תרחיש אמת של ירי טילים וכתוצאה ממנו הרס בשלוש ערים מרכזיות ברחבי הצפון: צפת, חיפה וקריית שמונה.

התרגיל נועד לשיפור כשירותנו לתת מענה מיטבי לכל אירוע חירום אליו נידרש בארץ ובעולם. האתרים בהם התאמנו הם אתרים המיועדים להריסה במסגרת פרויקט ״פינוי בינוי״.  הרצון הטוב של כלל הגופים והרשויות שאחראים על האתרים בהם התאמנו, סייעו לנו להפוך את ההליך לטוב יותר לשם השגת מטרתנו – קיום תרגיל חשוב״.

קרדיט צילום : סער אלמוג