סימולטור הקורונה – הזמנה להתנסות

בחודשים האחרונים פעל צוות מהטכניון, בשיתוף פעולה עם הקבינט האזרחי, ליצירת סימולטור שיאפשר הבנה והשוואה של השפעת צעדי התערבות שונים על התפשטות המגפה בטווח הקצר והארוך.

הסימולטור עוזר להבין את השפעת הגורמים השונים ולספק מידע על הצעדים העשויים לשנות את התמונה. מטרתו היא להנחות את מקבלי ההחלטות בבניית תמהיל נכון של צעדים בתקופת הקורונה, תוך הדגשת הנקודות הבאות:

  • שקיפות מלאה: המודל המתמטי, הפרמטרים וכל התוצרים (כולל קוד התוכנה) פתוחים לציבור. כל אדם יכול להוריד את הסימולטור ולבחון את השפעת הפרמטרים השונים.
  • זמינות: המודל נגיש בעזרת ממשק גרפי. לא נדרשת מומחיות או התקנת מוצר ייחודי כדי להפעיל את הסימולטור.
  • בצוות הפיתוח חברים מתמטיקאים, אפידמיולוגים ומתכנני מדיניות. עם זאת, אין בצוות מומחים באפידמיולוגיה מתמטית.

הסימולטור שקוף מבחינת המודלים והנתונים, והוא זמין לשימוש הכלל. אנחנו מזמינים אתכם להתנסות בו, לבחון ולהשוות חלופות לניהול החיים בתקופת הקורונה.

הבהרה: סימולטור הקורונה מוגש כשירות לציבור לצרכים חיוניים ואקדמיים בלבד. כל שימוש בסימולטור הוא על אחריות המשתמש בלבד.

פרטים נוספים

הורדה והתקנה

מסקנות ראשונות

את הצוות מובילים חוקרי הטכניון פרופ’ ניר גביש מהפקולטה למתמטיקה ופרופ’ עמרי ברק מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט – שניהם חברים בתוכנית הבין-יחידתית למתמטיקה שימושית בטכניון, לצד פרופ’ תמי שוחט, ששרתה עד לאחרונה כראש המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, וד”ר גל אלון, ראש מיזם הקבינט האזרחי שהקים בעבר את מערך תכנון המדיניות בממשלה. עוד שותפים ד”ר לידיה פרס הרי מהפקולטה למתמטיקה, איתמר מנוחין – בוגר תוכנית טכניון רוטשילד למצוינים בטכניון וכיום סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, ליהיא פרידמן, מרצה ומנהלת תכנית המצטיינים באסטרטגיה וקבלת החלטות בבי”ס לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה ואופק מושקט, סטודנט לתואר ראשון בתוכנית.

 

הסימולטור