סטודנטים בטכניון מתנדבים כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה

אגודת הסטודנטים של הטכניון מצטרפת למאמצים הארציים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב קשישים. אגודת הסטודנטים בשיתוף הארגונים “נותנים באהבה” ו”לקראת שבת” בחלוקת סלי מזון לקשישים ומועטי יכולת.

“קשישים הם חלק מאוכלוסית הסיכון המרכזית ולכן הגענו להחלטה לעזור להם כמיטב יכולתנו”.

למרות מזג אוויר הסוער שהיה בסופ”ש האחרון, סטודנטים מהטכניון, שרק התחילו את הסמסטר, השאירו את המחשב בבית ושמו בצד את השיעורים המקוונים כדי לקחת חלק בהתנדבות ולארוז סלי מזון. הסטודנטים הגיעו, שמו כפפות, מסכה והתחילו לחלק את מוצרי המזון לסלים המיועדים.

בנוסף לכך, אגודת הסטודנטים בטכניון מובילה עוד פרוייקטי התנדבות נוספים בתקופה הקרובה כדי לסייע במשבר הנוכחי.

אגודת הסטודנטים אספה קרוב ל-100 סטודנטים שרוצים להתנדב ולקחת חלק במאמץ הארצי. יחד הם מתכננים להקים ‘חמ”ל’ טלפונים’. אבל אם חשבתם לשנייה שמדובר בחמ”ל אמיתי ונפר את תקנות משרד הבריאות, החמ”ל יפעל כך שבכל סטודנט יהיה בביתו ויצוות לו קשיש עליו הוא אחראי.

מטרת הסטודנטים הם להיות אוזן קשבת עבור הקשישים ולשוחח איתם על הקשיים שהם חווים ובעיקר להנעים את זמן, “כולנו מרגישים מבודדים מהעולם וזאת הדרך שלנו להראות להם שהם לא לבד ואנחנו פה לדבר איתם”.

כחלק מזה, הסטודנטים ירכזו מהם פניות של מוצרם שחסרים להם כדי שאלו יסופקו לביתם כדי שהקשישים לא יצטרכו לעזוב את ביתם.

את מספרי הטלפון של הקשישים תספק אגף רווחה בעיירית חיפה ושיתוף פעולה עם ארגון “לתת” יחולקו המוצרים לבתיהם.

בגלל התפשטות נגיף הקורונה וכחלק מהתהליך המעבר ללמידה מקוונת, אגודת הסטודנטים משפצת מחשבים ישנים ומשמישה אותם מחדש. את המחשבים היא תורמת מחשבים לתלמידים.