הטכניון מציג: מכונית הפורמולה הקלה בעולם

רכב הטכניון בפעולה

רכב הטכניון בפעולה

המכונית הקלה ביותר בתולדות תחרויות “פורמולה סטודנט” באירופה חוזרת הביתה, לטכניון, עם גביע על זכייתה במקום הראשון במקצה Skidpad  בצ’כיה. במקצה זה נדרשת המכונית לעבור במהירות מסלול בצורת 8, כשהיא מקיפה פעמיים כל עיגול.

בפרויקט פורמולה טכניון שותפים כיום 35 סטודנטיות וסטודנטים משלוש פקולטות שונות – הנדסת מכונות, הנדסת אווירונוטיקה וחלל והנדסת תעשייה וניהול. בראש הקבוצה עומד הסטודנט טל ליפשיץ מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל. מכונית המירוץ הנוכחית של הטכניון, עם 60 כוחות סוס, היא כאמור הרכב הקל ביותר בהיסטוריה של תחרויות פורמולה סטודנט – היא שוקלת 132 קילוגרם בלבד לאחר שהשילה מעליה יותר מ-120 קילו תוך שלוש שנים בלבד. הניצחון במקצה Skidpad הוא הזכייה הראשונה של קבוצה ישראלית בגביע במקצה דינמי בתחרויות אלה.

מכוניות “פורמולה טכניון” מתוכננות ונבנות על ידי סטודנטים במסגרת הקורס “תכן מוצר חדש” המתקיים בפקולטה להנדסת מכונות בהנחיית פרופ’ ראובן כץ. בפרויקט תומכים גורמים רבים ובראשם GTEP  – תכנית האנרגיה ע”ש ננסי וסטיבן גרנד בטכניון. המשלחת קיבלה ממשרד המדע והטכנולוגיה מימון לנסיעת הסטודנטים לחו”ל.

השנה השתתפה הקבוצה בשלוש תחרויות בסבב העולמי של Formula Students באירופה. בתחרויות, שהתקיימו בגרמניה, באוסטריה ובצ’כיה, השתתפו כ-600 אוניברסיטאות מכל העולם. פרויקט הפורמולה מתקיים בטכניון משנת 2013 וזו השנה השביעית ברציפות שנבחרת הטכניון משתתפת בתחרויות. במקביל נמשכת בנייתה של מכונית הפורמולה האוטונומית, הצפויה לצאת לתחרויות בקיץ 2020.

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס בירך את המשלחת על הזכייה: “זהו עוד הישג ענק לחדשנות הישראלית. אנחנו ממשיכים להביא הישגים בכל תחרות בינלאומית של מדע וטכנולוגיה ומקבלים בכל פעם הוכחה לנחיצותה והצלחתה של החלטת הממשלה שיזמתי למימון משלחות ישראליות לתחרויות בינלאומיות”.

הרכב מבפנים

הרכב מבפנים

נבחרת הטכניון חוגגת את הזכייה במקום הראשון

נבחרת הטכניון חוגגת את הזכייה במקום הראשון

מסלול ה- Skidpad

מסלול ה- Skidpad