הנהלה חדשה לטכניון

הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון, אישרר את מינויו של פרופ’ אורי סיון לנשיא הבא של הטכניון. פרופ’ סיון ייכנס לתפקידו כנשיא הטכניון ב-1 באוקטובר 2019 ויחליף את פרופ’ פרץ לביא, שיסיים תקופת כהונה בת עשור. לצידו של הנשיא החדש תיכנס לעבודתה גם הנהלה חדשה.

אלה המינויים החדשים שאושרו על ידי הוועד המנהל של הטכניון בראשות מר גדעון פרנק:

פרופ’ עודד רבינוביץ’ – משנה בכיר לנשיא הטכניון

פרופ’ רבינוביץ’, מחזיק הקתדרה ע”ש אבל וולמן בהנדסה אזרחית מכהן כדיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון מאז שנת 2014. הוא סיים תואר ראשון בהנדסה אזרחית (בהצטיינות ראויה לשבח) ותואר דוקטור במסלול המיוחד בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון. לאחר פוסט-דוקטורט באוניברסיטת דלאוור הצטרף לסגל הטכניון ב-2002. הוא זכה פעמיים בפרס גוטווירט להצטיינות במחקר לדוקטורט וקיבל פרסים רבים על הצטיינותו בהוראה, ובראשם פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי (2012). משנת 2017 הוא מחזיק בתואר מרצה מצטיין מתמיד. מחקרו של פרופ’ רבינוביץ’ עוסק בחיזוק ובשדרוג של מבנים קיימים עם חומרים מרוכבים, במבנים נבונים, ובדינמיקה של תהליכי כשל במבנים שכבתיים. פרופ’ רבינוביץ’ הוא חבר בוועד המנהל של ארגון בוגרי הטכניון.

פרופ' עודד רבינוביץ'

פרופ’ עודד רבינוביץ’

פרופ’ יעקב (קובי) רובינשטיין – משנה לנשיא למחקר

פרופ’ רובינשטיין השלים תואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, תואר שני במתמטיקה שימושית בטכניון ותואר שלישי במתמטיקה באוניברסיטת ניו-יורק. לאחר ששימש עמית מחקר באוניברסיטת מינסוטה ופרופ’-משנה באוניברסיטת סטנפורד הוא הצטרף ב-1988 כחבר סגל לפקולטה למתמטיקה בטכניון. הוא מילא תפקידים רבים בטכניון ומחוצה לו ובהם דיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון, ראש התוכנית הבין-יחידתית למתמטיקה שימושית, נשיא האיגוד המתמטי הישראלי, יו”ר הוועדה למתמטיקה שימושית במשרד המדע וסגן יו”ר הוועדה למתמטיקה שימושית של האיגוד המתמטי האירופי. הוא זכה בפרס ניו אינגלנד למחקר, בפרס לנדאו במדעים מדויקים, בפרס סיידן למחקר ובתואר עמית האגודה האמריקאית לקידום המדע. הוא עוסק במתמטיקה שימושית ובמשוואות דיפרנציאליות חלקיות.

פרופ' יעקב (קובי) רובינשטיין

פרופ’ יעקב (קובי) רובינשטיין

פרופ’ שמעון מרום – משנה לנשיא לעניינים אקדמיים

פרופ’ מרום הוא מחזיק הקתדרה למדעים על שם פרל זיידן. הוא השלים תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה ואחריו תארי PhD (פיזיולוגיה וביופיזיקה) ו-MD בפקולטה לרפואה בטכניון. אחרי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת ברנדייס הצטרף פרופ’ מרום כחבר סגל לפקולטה לרפואה בשנת 1993. בין תפקידיו במרוצת השנים: ראש המחלקה לפיזיולוגיה, ראש תוכנית רוטשילד-טכניון למצוינים, ודיקן הפקולטה לרפואה. תחום המחקר שלו הוא היבטים פיזיולוגיים ופיזיקליים של תופעות חשמליות בחלבונים, תאים ורשתות.

פרופ' שמעון מרום

פרופ’ שמעון מרום

פרופ’ בועז גולני – משנה לנשיא ומנכ”ל

פרופ’ גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי ציבור ופיתוח משאבים משנת 2012, השלים תואר ראשון (בהצטיינות ראויה לשבח) בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש דוידסון בטכניון ודוקטורט בבית הספר לניהול באוניברסיטת טקסס, אוסטין. ב-1986 הצטרף כחבר סגל לפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון ובשנים 2011-2006 כיהן כדיקן הפקולטה. הוא מחזיק הקתדרה להנדסה ע”ש סמואל גורני. פרופ’ גולני כיהן בתפקידים ציבוריים ומקצועיים רבים, בטכניון ומחוץ לו בהם באגודה הישראלית לחקר ביצועים ובמל”ג וכן כיועץ לתעשייה, בנקים, לצבא ארה”ב, ועוד. לפני ובמהלך הקריירה האקדמית שלו מילא פרופ’ גולני תפקידים בכירים בצה”ל. הוא השתחרר משרות המילואים כראש מטה חטיבה בדרגת סא”ל. עבודתו המחקרית ממוקדת בניתוחי יעילות ופריון, הקצאת משאבים, ניהול פרויקטים, ניהול שרשראות אספקה, ועוד. הוא זכה בפרסים רבים ובהם פרס נאור ופרס יוסף לוי מטעם האגודה הישראלית לחקר ביצועים.

פרופ' בועז גולני - משנה לנשיא ומנכ"ל

פרופ’ בועז גולני – משנה לנשיא ומנכ”ל

פרופ’ אלון וולף – סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים

פרופ’ וולף, חבר סגל בפקולטה להנדסת מכונות, השלים בפקולטה את שלושת תאריו. לאחר שנת פוסט-דוקטורט ושלוש שנים כחוקר במכון לרובוטיקה באוניברסיטת קרנגי מלון, הוא הצטרף בשנת 2006 לסגל הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, ומאז כיהן בתפקידים רבים ובהם סגן דיקן להסמכה וסגן דיקן לתארים מתקדמים. כיום הוא חבר בסנט הטכניון, מנהל תוכנית הרובוטיקה FIRST ומנהל המרכז למחקר ספורט אולימפי שנחנך לאחרונה בטכניון. הוא זכה בפרסים רבים ובהם פרס עוזי ומיכל הלוי, פרס הרשל ריץ’, פרס יולודן פרס גוטווירט. בנוסף, נבחר ל- IEEE EMBS, Engineering in Medicine and Biology Society, Distinguished Lecturer Program  וכן כ   .Fellow of the American Association of Mechanical Engineers -כמרצה מצטיין זכה פרופ׳ וולף גם בפרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי (2013).

פרופ’ וולף הוא ממציא ומייסד חברתMedrobotics Corporation . תחומי המחקר שלו הם ביומכניקה (בדגש על תנועה ומידול מפרקים), רובוטיקה גמישה, ביורובוטיקה (רובוטים רפואיים ועוד) ובקרה של מערכות רובוטיות.

 

פרופ' אלון וולף

פרופ’ אלון וולף

חברי ההנהלה החדשה ייכנסו לתפקידיהם עם נשיא הטכניון הנכנס, פרופ’ אורי סיון, ב-1 באוקטובר 2019.