מפוצץ הבלונים

מפוצץ הבלוניםנתנאל לב, סטודנט בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, פיתח מערכת יעילה, אמינה וזולה ליירוט בלוני נפץ ובלוני תבערה. הפרויקט התבצע במעבדת GIP בטכניון בהנחייתם של של ירון חונן, רומן רבינוביץ’ ורון סלוסברג.

תוצר הפרויקט הוא רחפן אוטונומי המבוסס על בינה מלאכותית. הרחפן מזהה בלונים, עוקב אחריהם ומפוצץ אותם ביעילות גבוהה ובדיוק רב. זאת באמצעות מצלמה קדמית ואלגוריתם המזהה את הבלונים. הרחפן מאתר את הבלון הקרוב ביותר, מפוצץ אותו וממשיך לבלון הקרוב הבא עד שאינו מזהה עוד בלונים.

יתרונה של הטכנולוגיה החדשנית בכך שהיא מבוססת על רחפן פשוט, שעלותו כ-100 דולר, ללא צורך ברכיבי חומרה נוספים. לדברי לב, “זה היה אחד האתגרים – לפתח שיטה שלא תהיה רק אמינה ומדויקת אלא גם זולה מאוד.”

לב, בן 24, השתתף בעבר בפרויקט סימולציה של רכב אוטונומי באותה מעבדה בפקולטה, וכן עבד בצוות סימולציה באלביט. לדבריו, “בלימודים בטכניון נתקלתי בתחום הבינה מלאכותית, וכעת רתמתי אותו לאתגר החשוב של בלימת הבלונים הפוגעים ביישובי הדרום. ההזדמנות לשלב טכנולוגיה חדשנית ולהדגים שימוש שלה שיכול להציל חיים ולתרום לביטחון המדינה הפכה את הפרויקט למאוד מתגמל מבחינתי. גם אם נראה שימוש בפועל של הרעיון הזה ספציפית, וגם אם לא – אני בטוח שבשנים הקרובות טכנולוגיה מהסוג הזה תמשיך לתפוס מקום יותר ויותר משמעותי אצל גופי ביטחון בעולם, ובארץ בפרט.”

מפוצץ הבלונים מפוצץ הבלונים