הטכניון מצטרף לרשת האוניברסיטאות האירופית EuroTech

בתמונה: נציגי האוניברסיטאות החברות בטקס ההכרזה אתמול. (שלישי מימין – פרופ' וויין קפלן, המשנה לנשיא הטכניון למחקר)

בתמונה: נציגי האוניברסיטאות החברות בטקס ההכרזה אתמול. (שלישי מימין – פרופ’ וויין קפלן, המשנה לנשיא הטכניון למחקר)

הטכניון  מצטרף לרשת האוניברסיטאות היוקרתית יורוטק – EuroTech Universities Alliance, בה שותפות האוניברסיטה הטכנית של דנמרק (DTU), הפוליטכניק של לוזאן (EPFL), האקול פוליטכניק בפריז, האוניברסיטה הטכנולוגית של איינדהובן (TU/e) והאוניברסיטה הטכנית של מינכן (TUM). ההכרזה על צירוף הטכניון התקיימה אתמול ( 6 בנובמבר) באירוע השנתי של יורוטק בבריסל ותיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019.

“הטכניון הוא ‘שידוך מושלם’ עבורנו והוא יאיץ את המאמץ המשותף הודות למצוינותו המחקרית וסביבת החדשנות התוססת שלו,” אמר נשיא יורוטק יאן מנגלרס. “ברשת יורוטק חברות אוניברסיטאות מחקר מעולות המקדמות תרגום של מחקר בסיסי לרווחת האנושות. באמצעות הרשת אנו מאגמים את יכולותינו המשלימות במחקר וכך מעצימים את השפעתו של המחקר על החברה.”

 

הטכניון הוא דוגמה מצוינת לתרגום מדע בסיסי איכותי להשפעה ממשית, ואחד הביטויים לכך הוא 90 החברות (spin-off companies) שצמחו ממחקרים שנערכו בו. קשריו של הטכניון באירופה באים לידי ביטוי ב-84 מענקי ERC שקיבלו חוקריו כחלק מתוכניות המסגרת של האיחוד האירופי – תוכנית המסגרת ה-7 ו-Horizon 2020.

“הטכניון נרגש מהצטרפותו לרשת יורוטק,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. “אנו חיים בתקופה שבה שיתוף פעולה בין-לאומי ובין-תחומי חיוני לעתידו של המחקר המדעי. אנו מביאים לשותפות את ‘הראש הטכניוני’ ואת היכולת לממש יעדים במהירות רבה ובמשאבים מועטים. יורוטק היא קבוצת עילית של אוניברסיטאות אירופיות הדומות לטכניון, והשילוב שלנו עם כוחן העצום של שאר החברות ברשת יסייע לנו להבטיח את מקומנו בחזית המחקר המדעי לטובתם של מיליונים ברחבי העולם.”

רשת יורוטק מעודדת שיתופי פעולה בתחומי ההשכלה, המחקר והחדשנות ומושכת אליה כשרונות מובילים מכל העולם הנחוצים להנעת מודרניזציה, מצוינות והשפעה על החברה. תוכנית
EuroTech Postdoc , לדוגמה, מנגישה ל-80 עמיתיה ידע ותשתיות מחקר בכל אוניברסיטאות הרשת, כמו גם אפשרות להשתלב בסביבות הייטק אירופיות.

ביוני 2018 הצטרף ליורוטק האקול פוליטכניק”, בית הספר היוקרתי ביותר להנדסה בצרפת, הגדלת מספר האוניברסיטאות החברות ברשת תעצים את מעמדה כחלוצה בשיתוף פעולה בין-אוניברסיטאי. באירוע השנתי שהתקיים בבריסל ב-6 בנובמבר, ובו הוכרזה הצטרפותו של הטכניון לרשת יורוטק, התקיים דיון על תפקידם של שיתופי פעולה כאלה בעיצובה של “אוניברסיטת העתיד”.

האתגרים העומדים כיום בפני האנושות מחייבים שיתוף פעולה בהשכלה, במחקר ובחדשנות באיחוד האירופי ובעולם כולו. ב-24 באוקטובר 2018, מתוך הבנה של היתרונות העצומים של שיתוף פעולה בין-אוניברסיטאי, השיקה המועצה האירופית תוכנית פיילוט לתמיכה ברשתות של אוניברסיטאות אירופיות.

על רשת האוניברסיטאות יורוטק

EuroTech Universities Alliance היא שותפות אסטרטגית בין אוניברסיטאות מובילות למדע ולטכנולוגיה, המחויבות למצוינות במחקר ולפיתוח משותף של פתרונות לאתגרי החברה. ברשת שותפות האוניברסיטה הטכנית של דנמרק (DTU), הפוליטכניק של לוזאן (EPFL), האקול פוליטכניק בפריז, האוניברסיטה הטכנולוגית של איינדהובן (TU/e), האוניברסיטה הטכנית של מינכן (TUM) ובקרוב כאמור הטכניון. באמצעות קידום שיתוף הפעולה במחקר ובהשכלה וטיפוח חדשנות ויזמות משלבת השותפות את יתרונותיהן המשלימים של חברותיה למיזמים רחבי היקף ולהשפעה על החברה ועל התעשייה. השותפות פועלת להעלאת המודעות להזדמנויות שמציעים המדע והטכנולוגיה.

פרטים נוספים  בקישור הבא: יורוטק – EuroTech Universities Alliance