החתירה המתמדת לתיקון עולם

הטכניון העניק תוארי עמית לשם כבוד לשישה אישים מישראל ומחו”ל

מקבלי תוארי הכבוד, מימין לשמאל: ד"ר הירושי פוג'יווארה, ד"ר משה מרום, רונה רמון, ד"ר מרטין וגרייס רוסמן ולס ססקין

מקבלי תוארי הכבוד, מימין לשמאל:
ד”ר הירושי פוג’יווארה, ד”ר משה מרום, רונה רמון, ד”ר מרטין וגרייס רוסמן ולס ססקין

אתמול (א’, 11 ביוני) התקיים בטכניון טקס הענקת תוארי עמיתי כבוד. הזוכים בתארים השנה הם ד”ר הירושי פוג’יווארה, יפן; ד”ר משה מרום, ישראל; רונה רמון, ישראל; ד”ר מרטין וגרייס רוסמן, ארה”ב; לס ססקין, ארה”ב.

בשם מקבלי התארים דיבר לס ססקין, שאמר: “לצערי למדתי באוניברסיטת ניו יורק ולא בטכניון – כאן בוודאי הייתי מצליח יותר ותורם יותר. באוניברסיטת ניו יורק הייתה איתי בכיתה אישה אחת. כאן עומד אחוז הסטודנטיות על 42% ואתם עדיין לא מרוצים וממשיכים לחתור לשוויון מספרי מלא. לכן אני טוען שגיבורי העל האמיתיים אינם לברון ג’יימס ובאטמן אלא אתם, הפועלים למען האנושות על סמך הנאמר במשנה: ‘כל המקיים נפש אחת, כאילו קיים עולם מלא’.”

את הטקס, שנערך במסגרת היום הראשון למושב הקורטוריון – חבר הנאמנים של הטכניון – הנחתה דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון פרופ’ מרסל מחלוף. נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר בפתיחת הטקס: “אני לא מכיר שום אוניברסיטה בעולם שמילאה תפקיד מרכזי כל כך בחייהן של מדינה ואומה. עבורנו זוהי סיבה לשמחה גדולה ולגאווה עצומה.” הוא הציג את ההיסטוריה של הטכניון לפני קום המדינה וב-70 השנים האחרונות והודה לידידי הטכניון ברחבי העולם, שבלעדיהם לא היה הטכניון מסוגל למצב את עצמו בחזית האוניברסיטאות בעולם.

ד”ר הירושי פוג’יווארה, שקיבל בטקס תואר עמית כבוד של הטכניון, פתח בברכה למדינת ישראל במלאת 70 שנה להקמתה וציין כי “קבלת התואר היום בטכניון מרגשת אותי יותר מכפי שריגשה אותי קבלת תואר הדוקטור באוניברסיטת טוקיו.”. בדיוק לפני שנה, במושב הקורטוריון ביוני 2017, הכריז ד”ר פוג’יווארה על התרומה היפנית הראשונה לטכניון. בעקבות זאת נוסד מרכז המחקר ע”ש פוג’יווארה, שמטרתו למצב את הטכניון כגורם מוביל בתחום הסייבר.

ד”ר פוג’יווארה הוא אחד האנשים הבולטים בעולם האינטרנט ביפן. הוא היו”ר, הנשיא והמנכ”ל של חברת ברודבנד טאואר, חלוצה בתחום של מרכזי נתונים לאינטרנט (iDC). בנאומו בטקס הוא אמר: “חלמתי להיות אסטרופיזיקאי, המשכתי למחקר ופיתוח במדעי המחשב, נכון לעכשיו אני יזם – וגם זה עוד עשוי להשתנות. גם הטכניון משתנה ללא הפסק בהתאם לשינויים בעולם. העולם עומד לפני אתגרים חדשים ועצומים ואני סומך על הטכניון שיידע להתמודד עמם כראוי ולהמשיך לחתור ל’תיקון עולם’.”

בטקס צוין הקמפיין החדש של הטכניון, במסגרתו יגייס הטכניון 1.8 מיליארד דולר עד שנת 2024 לשיפור תשתיות מחקר ולגיוס חברי סגל חדשים במטרה למצב את מעמדו המוביל בזירה הגלובלית. את הקמפיין הציגו נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, סגן הנשיא לקשרי ציבור ופיתוח משאבים פרופ’ בועז גולני, נשיאת אגודת ידידי הטכניון בארצות הברית זהבה בר ניר ובוגר הטכניון זהר זיסאפל. הטקס הסתיים בהופעה של דויד ברוזה.

פתיחה חגיגית של מושב הקורטוריון וטקס הענקת תוארי עמית כבוד: http://bit.ly/2tlSZhF

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לד"ר משה מרום

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לד”ר משה מרום

נשיא הטכניון מעניק את התעודה ללס ססקין

נשיא הטכניון מעניק את התעודה ללס ססקין

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לד"ר מרטין וגרייס רוסמן

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לד”ר מרטין וגרייס רוסמן

מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, זהר זיסאפל, זהבה בר ניר ופרופ' בועז גולני במעמד ההכרזה על הקמפיין צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

מימין לשמאל: יו”ר גדעון פרנק, לארי ג’קייר, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, זהר זיסאפל, זהבה בר ניר ופרופ’ בועז גולני במעמד ההכרזה על הקמפיין
צילום : ניצן זוהר, דוברות הטכניון

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לד"ר הירושי פוג'יווארה

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לד”ר הירושי פוג’יווארה

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לרונה רמון

נשיא הטכניון מעניק את התעודה לרונה רמון

מימין לשמאל: גדעון פרנק, פרופ' פרץ לביא, פרופ' מרסל מחלוף, לארי ג'קייר ומקבלי התארים ד"ר הירושי פוג'יווארה, ד"ר משה מרום, רונה רמון, ד"ר מרטין וגרייס רוסמן ולס ססקין

מימין לשמאל: גדעון פרנק, פרופ’ פרץ לביא, פרופ’ מרסל מחלוף, לארי ג’קייר ומקבלי התארים ד”ר הירושי פוג’יווארה, ד”ר משה מרום, רונה רמון, ד”ר מרטין וגרייס רוסמן ולס ססקין