ד”ר עליזה מלק – מרצה מעוררת השראה לשנת 2017

ד"ר עליזה מלק

ד”ר עליזה מלק

ד”ר עליזה מלק, מרצה בפקולטה למתמטיקה ובפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון ובמכללת גורדון, זכתה באות מרצה מעורר השראה לשנת 2017 מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית. למעלה מ – 3,5000 סטודנטים וסטודנטיות בכל רחבי הארץ הצביעו למרצים ולמרצות מעוררי ההשראה, הענקת אות “מרצה מעורר השראה” תינתן ל-12 המרצים המצטיינים, ותהווה את שיאה של התחרות הארצית. האות מוענק זו השנה השנייה מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית, ונועד להביע את הערכתם והוקרתם של סטודנטים וסטודנטיות את אנשי ונשות הסגל מכלל המוסדות להשכלה גבוהה, אשר הותירו את חותמם על מסלול חייהם. יתרה מכך, המיזם נועד בכדי להעלות על נס את הצורך האקוטי בהוראה איכותית באקדמיה, באמצעות הוקרת המרצים.

ד”ר עליזה מלק היא מרצה בטכניון, יועצת הוראה לסגל, במרכז לקידום הלמידה וההוראה ואחראית על הכשרת מתרגלים בטכניון. ד”ר מלק, ילידת ארגנטינה, השלימה תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בפקולטה למתמטיקה בטכניון ותואר שלישי בפקולטה למדע וטכנולוגיה בטכניון. היא גם ראש החוג למתמטיקה ומרצה במכללת גורדון. ד”ר מלק נחשבת למובילה בתחום ההוראה באקדמיה בכלל ובתחום החדשנות בהוראה בפרט, וסרטוני הלימוד שלה באלגברה זכו למאות אלפי צפיות של סטודנטים. היא זכתה בפרס צילג היוקרתי למצוינות בהוראה ע”ש פרופ’ דוד צילג ז”ל.

עליזה עשתה את עבודת הדוקטורט שלה בהנחיית פרופ’ נצה מובשוביץ הדר בנושא שימוש בהוכחות “שקופות” (הוכחות של מקרה פרטי מייצג המשקפות את המהלך הלוגי של ההוכחה הכללית) להבהרת נושאים שונים באלגברה ליניארית. העבודה הוצגה בכנסים, פורסמה בעיתונות המקצועית וזכתה להדים חיוביים.

עליזה ידועה כמרצה מעולה וקשובה לקשיי הסטודנטים. היא מסורה לחינוך המתמטי באקדמיה ומחפשת ללא לאות דרכים להבאת המתמטיקה בדרך מעוררת עניין והבנה. ההוראה של עליזה בקורסים  בטכניון לא רק מקבלת ציונים מעולים במשובי הסטודנטים אלא גם נחקרה באופן מקצועי במחקר של ד”ר אימן אטרש בהנחיית פרופ’ בוריס קויצ’ו. זאת כחלק ממחקר בנושא מרצים במתמטיקה בעלי מוניטין מקצועי גבוה במיוחד. במחקר נמצא כי דרך ההוראה של ד”ר מלק עשירה במעשים המכוונים לקידום הבנה בקרב הסטודנטים ובאינטראקציות עם הסטודנטים בשיעורים פרונטליים. בפרט, עליזה יודעת להיכנס לנעליים של הסטודנטים, לנבא את הקשיים הצפויים להם בחומר הנלמד ולהמציא דרכים יצירתיות לטיפול בקשיים האלה.

טקס הענקת אות מרצה מעורר השראה מתקיים היום 25.03.18, במסגרת “כנס הצעירים” של מפעל הפיס והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שייערך במוזיאון תל-אביב.