ברוכים הבאים לעולם הדלילות (Sparseland) – מסע מקוון

פרופ' מיכאל אלעד

פרופ’ מיכאל אלעד

הפקולטה למדעי המחשב בטכניון פותחת את הקורס המקוון (MOOC) הראשון בתולדותיה, בהנחיית פרופ’ מיכאל אלעד. זאת בעקבות בחירת המל”ג (המועצה להשכלה גבוהה) בקורס זה.

בעקבות הבחירה בקורס הקצתה המל”ג מענק מיוחד לפיתוחו כקורס מקוון, שפותח על פלטפורמת edX העולמית.

הקורס המקוון פתוח ללא תשלום לכל המעוניין, ועד כה נרשמו אליו כבר יותר  מ-1,000 איש מכל רחבי העולם. עבור הסטודנטים בטכניון, הקורס המקוון הוא חלק מקורס רשמי שייערך בפקולטה במהלך סמסטר החורף הקרוב. במסגרת הקורס יצפו הסטודנטים בטכניון בשיעורים מצולמים, ישלימו מטלות באתר הקורס וישתתפו  במפגשים שבועיים לצורך דיון על החומר שצפו בו. הציון הסופי יורכב מציון המשימות ומהציון בפרויקט גמר שיוצג במסגרת כיתתית.

הקורס מורכב משני חלקים בני חמישה שבועות כל אחד. החלק הראשון מציג את העקרונות התאורטיים והחלק השני מחבר את התאוריה למעשה, בדגש על יישומים בעיבוד תמונות.

לדברי פרופ’ אלעד, מומחה בעל שם עולמי בתחומו וזוכה פרס ינאי, “אנחנו המדענים מאמינים ששימוש במודלים מתמטיים הוא הדרך הנכונה לתיאור מידע ולהבנתו. ואכן, כמעט כל משימה בתחום של עיבוד מידע ולמידה חישובית מתבססת על מודל כזה או אחר. הזירה של ייצוגים דלילים ויתירים (Sparseland) בנויה על מודל חדשני, אוניברסלי ויעיל במיוחד לפתרון בעיות מגוונות. מודל זה כבר הודגם ככלי האופטימלי בשורה ארוכה של יישומים.”

כמוסד מוביל בתחום ההוראה והמחקר רואה הטכניון חשיבות רבה בקידום הלמידה הדיגיטלית ובהנגשת ההשכלה הגבוהה לקהל יעד גדול ומגוון. הצטרפות הטכניון למיזם מל”ג/ות”ת ולמטה “ישראל דיגיטלית” לקידום הלמידה האקדמית המקוונת הוא צעד נוסף בקידומו של יעד זה.

להרשמה לקורס: https://goo.gl/FvMAax