הטכניון חוגג את פתיחת קמפוס קורנל טק בניו יורק

הטכניון ציין בניו יורק את פתיחתו החגיגית של קמפוס קורנל-טק, שבמסגרתו יפעל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס. הקמפוס החדש ישמש כמרכז הטכנולוגיה והחדשנות של העיר ניו יורק

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא: “הקמפוס שאנו חונכים היום נבנה למען העתיד ויוליד רעיונות גדולים, חברות חדשות וכשרונות לרווחת האנושות כולה. זהו הישג היסטורי לטכניון ולמדינת ישראל”

Credit: Iwan Baan

Credit: Iwan Baan

ניו יורק  (13 בספטמבר 2017): הטכניון, אוניברסיטת קורנל וקהילת הטכנולוגיה והיזמות של העיר ניו יורק חוגגים היום (ד’) את חנוכתו של קמפוס קורנל טק באי רוזוולט, הסמוך למנהטן. הקמפוס, שנועד לטפח חדשנות טכנולוגית בעיר, ירחיב את השפעתו של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ואן ואירווין ג’ייקובס – שותפות אקדמית חדשנית בין הטכניון ואוניברסיטת קורנל.

בטקס חנוכת קמפוס קורנל טק ישתתפו שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק דני דיין, מושל ניו יורק אנדרו קואומו, ראש העיר ניו יורק ביל דה בלזיו, נשיאת אוניברסיטת קורנל פרופ’ מרתה פולאק, דיקן קורנל-טק דן האטנלוקר, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, מייקל בלומברג – ראש העיר ניו יורק לשעבר ומייסד קרן בלומברג לפילנתרופיה, ובוב האריסון, יו”ר חבר המנהלים של קורנל.
“חנוכת קמפוס קורנל טק, ובלבו מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ואן ואירווין ג’ייקובס, מציינת פרק חדש בצמיחתה הטכנולוגית של העיר ניו יורק,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בנאומו בטקס חנוכת הקמפוס החדש בפני חברי סגל, אנשי ממשל, דיפלומטים וכתבים.

הקמתו של הקמפוס נהגתה בשנת 2011 על ידי ראש עיריית ניו יורק דאז, מייקל בלומברג, שהזמין ראשי אוניברסיטאות ברחבי העולם להשתתף בתחרות על הקמת הקמפוס. “זו הזדמנות של פעם בדור לבנות אוניברסיטה חדשה בעיר ניו יורק,” כתב להם. בתחרות הקשה מול האוניברסיטאות המובילות בעולם ניצחו במשותף אוניברסיטת קורנל והטכניון, שהציגו יחד תכנית ייחודית להקמת אוניברסיטה מסוג חדש – מוסד אקדמי המסיר את המחסומים בין דיסציפלינות ומתאים למחצית השנייה של המאה ה-21.

“הקמפוס שאנו חונכים היום נבנה למען העתיד ויוליד רעיונות גדולים, חברות חדשות וכשרונות שיגשימו את חזונו של ראש העיר בלומברג לעיר ניו יורק,” אמר נשיא הטכניון. “יחד עם אוניברסיטת קורנל פיתחנו אוניברסיטה המעודדת חדשנות, מחקר ויזמות ברמה בינלאומית ומאיצה צמיחה כלכלית לרווחת האנושות כולה. זאת באמצעות מיזוג של אקדמיה ותעשייה תחת קורת גג אחת. האוניברסיטה הייחודית הזאת תטפח את החדשנות בניו יורק ותקדם את כלכלתה של העיר, ובה בעת תענה על אתגרי המהפכה התעשייתית הרביעית – המהפכה הדיגיטלית. זהו הישג היסטורי לטכניון ולמדינת ישראל.”

 

 Credit: New Cornell Tech campus, home of the Jacobs Technion-Cornell Institute

Credit: New Cornell Tech campus, home of the Jacobs Technion-Cornell Institute

מכון טכניוןקורנל עש גייקובס נוסד בשנת 2013 הודות לתרומתם, בסך 133 מיליון דולר,  של ד”ר אירווין מארק ג’ייקובס, היו”ר המייסד ומנכ”ל קוואלקום לשעבר ואשתו ג’ואן קליין ג’ייקובס. עד מהרה הפך המכון לגורם המעודד יזמות גלובלית ומניע את התפתחותן של כלכלת העיר ושל מגזר ההייטק הפועל בה. פעילות המכון מבוססת במשותף על הידע והניסיון של הטכניון, שהיותו גורם מרכזי בהפיכתה של ישראל ל”אומת הסטארט אפ”, זכה זה מכבר להכרה בינלאומית, ושל קורנל, אוניברסיטה ותיקה בעלת מוניטין עולמי בתחומי ההנדסה ומדעי המחשב, שנוכחותה בניו יורק משמעותית מאוד.

 

“מטרתו של מכון ג’ייקובס,” אמר ד”ר ג’ייקובס,” אינה רק למשוך אליו סטודנטים מצוינים אלא גם לספק להם מוטיבציה גבוהה והשכלה מעולה שיכינו אותם לאתגרי העולם האמיתי ולשוק העבודה. לקמפוס קורנל טק, המשקף חזון זה, יהיה תפקיד חיוני בתמיכה בפעילותו של מכון ג’ייקובס לטיפוח חדשנות ויזמות עוד שנים רבות.”

 Credit: New Cornell Tech campus, home of the Jacobs Technion-Cornell Institute

Credit: New Cornell Tech campus, home of the Jacobs Technion-Cornell Institute

“ניו יורק הייתה מאז ומעולם בירת העולם הפיננסי, אך היא גם מקום מושבם של ענפי תעשייה משגשגים וסביבה אופטימלית להקמת חברות חדשות,” אמר רון ברכמן, מנהל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס. “לאור המורשת העשירה של חדשנות בטכניון, ותפקידו בהפיכתה של מדינת ישראל לאומת הסטארט אפ, אין ספק שבכוחו של מכון ג’ייקובס לעודד פיתוח כלכלי בניו יורק ובמיוחד במגזר ההיי-טק. בשנים הקרובות ייצאו ממכון ג’ייקובס מחקרים, המצאות וחברות חדשות שיסייעו ביצירת עשרות אלפי מקומות עבודה ויגדירו את העיר ניו יורק כמובילה טכנולוגית במאה ה-21.”
התכניות לתואר שני במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס מתמקדות בקידום חדשנות בענפים שבהם הצטיינה העיר ניו יורק מאז ומתמיד, תוך התבססות על טכנולוגיה. תכניות אלה, האחת
ב-Connective Media והאחרת בטכנולוגיות רפואיות (Health Tech), מעניקות לבוגריהן תואר שני כפול מהטכניון ומקורנל. בכך הפך הטכניון כבר בשנה שעברה לאוניברסיטה הלאאמריקאית הראשונה בעולם המעניקה תואר מוסמך על אדמת ארהב.

המסלול לתואר שני ב-Connective Media הוא תואר ראשון מסוגו בעולם, המתמקד במדעי המחשב וההנדסה ובהשפעותיה האנושיות והחברתיות של טכנולוגיה ויזמות. המסלול לתואר שני בטכנולוגיות רפואיות מעניק לסטודנטים ידע מתקדם בסוגיות הנוגעות לרפואה ולמערכת הבריאות. הוא תוכנן במטרה לפתח מוצרים ושירותים חדשים וחדשניים המספקים מענה לצרכים רפואיים ממשיים.

תכנית Runway Startup במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס תומכת בדוקטורנטים צעירים ומאפשרת להם ליהנות ממשאביה של העיר ניו יורק ולמנף את מחקריהם להקמת חברות הייטק בקמפוס.  בשלוש השנים האחרונות ייסדו הסטודנטים לפוסט דוקטורט בתכנית Runway  ‏13 חברות בתחומים שונים – ממוניטור חכם לתינוק ועד פלטפורמה לניתוח תכנון אורבני – וגייסו יחד מימון בסך 15 מיליון דולר.

קרדיט לתמונות מהאירוע - ATS

Credit: ATS

“כבוגר הטכניון בישראל ותכנית  Runway Startup ראיתי את גודל השפעתה של תרבות יזמית אמיתית, ואני סבור כי לתקופה שבה הייתי במכון ג’ייקובס היה חלק משמעותי בהצלחתי,” אמר אסף גלזר, מנכ”ל חברת המוניטור החדשני לתינוק Nanit ובוגר מחזור 2014 של תכנית Runway Startup. “מכון ג’ייקובס העניק לי משאבים חיוניים, ארכיטקטורת מותג ופיתוח קשרים עסקיים – ואף על פי שהחוקרים והמהנדסים שעובדים איתי יושבים בישראל, עד מהרה התברר כי הריכוז הייחודי של חברות סטארט אפ וחברות ממוקדות-צרכן בעיר ניו יורק הופך אותה למקום אידיאלי להקמת החברה שלי. העיר ניו יורק, קורנל טק ומכון ג’ייקובס הם חממות אמיתיות לחדשנות, ואין לי ספק שהקמפוס החדש ירחיב אף יותר את רוח החדשנות.”

מכון טכניוןקורנל עש גייקובס בקורנל טק הוא שותפות אקדמית בין אוניברסיטת קורנל לטכניון, ששמה לה למטרה לפרוץ את גבולות האקדמיה בקורנל טק. מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס נוסד בשנת 2013 הודות לתרומה בסך 133 מיליון דולר שהעניקו ד”ר אירווין מארק ג’ייקובס, היו”ר המייסד ובעבר מנכ”ל קוואלקום, ואשתו, ג’ואן קליין ג’ייקובס. מכון ג’ייקובס משך אליו חברי סגל מן השורה הראשונה. מאז ההכרזה על השותפות ההיסטורית בין הטכניון לקורנל בשנת 2011 גייס המכון חברי סגל וסטודנטים לתואר דוקטור ולפוסט דוקטורט, יזם את תכנית הפוסט דוקטורט Runway Startup לתרגום מסחרי של מחקרים, ופתח תכניות לתואר שני: Connective Media ובטכנולוגיות רפואיות.

 

תחומים שעשויים לעניין אותך: לימודי כימיה, לימודי הנדסת תעשייה וניהוללימודי חינוך למדע וטכנולוגיה.