פרופ’ דן שכטמן נבחר לאקדמיה האמריקנית לאמנויות ומדעים

sche

פרופסור דן שכטמן מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון נבחר לאקדמיה האמריקנית לאמנויות ומדעים. בשנת 2011 זכה פרופסור שכטמן בפרס נובל בכימיה. עם החברים החדשים באקדמיה נמנים אישים שזכו בפרס נובל, פרס וולף, פרס פוליצר, פרס מקארתור, פרס גוגנהיים, מלגת פולברייט ופרסי גראמי, אמי ואוסקר. גם פרופסור דוד הראל ממכון ויצמן נבחר לאקדמיה השנה.

שתיים מן החברות ברשימה הן ילידות הארץ – האסטרופיזיקאית נטע בקל, ודפנה קולר, שייסדה יחד עם עמיתה אנדרו נג את פלטפורמת-הלימודים המקוונת “קורסרה”. אחד החברים החדשים בתחום הציבורי הוא מרטין אינדיק, בעבר שגריר ארה”ב בישראל וכיום השליח האמריקני למו”מ המדיני באזור.

“זהו כבוד גדול עבורנו להוקיר את הגברים והנשים הללו על הישגיהם האישיים הכבירים,” אמר דון רנדל, יו”ר הוועד המנהל של האקדמיה. “הידע והמומחיות של חברינו מעניקים לאקדמיה יכולת ייחודית  ואחריות – לספק פתרונות אסטרטגיים לאתגרים הדחופים הניצבים בפנינו. אנו נרגשים לקראת שילובם של החברים החדשים בפעילות זו.”

המחזור החדש יוצג בטקס שיתקיים ב-11 באוקטובר 2014 במשרדים הראשיים של האקדמיה בקיימברידג’, מסצ’וסטס.

מאז הקמתה ב-1780 בחרה האקדמיה ‘הוגים ואנשי מעשה’ רבים, ובהם ג’ורג’ וושינגטון ובנג’מין פרנקלין במאה ה-18, דניאל וובסטר ורלף וולדו אמרסון במאה ה-19, ומרגרט מיד ומרטין לותר קינג במאה העשרים. עם חברי האקדמיה כיום נמנים יותר מ-250 חתני פרס נובל ויותר מ-60 זוכי פרס פוליצר.