דב מורן קיבל את פרס הטכנולוגיה היוקרתי מקרן אדוארד ריין הגרמנית על פיתוח ה”דיסק-און-קי”

13תרם לטכניון את הפרס, הנחשב ל”פרס נובל בעולם המיחשוב והטכנולוגיה”; הישראלי הראשון שזכה בפרס הוא פרופסור יעקב זיו מהטכניון, על פיתוח אלגוריתם למפל-זיו; ביחד עם דב מורן זכה השנה מפתח ה-GPS, ברדפורד פרקינסון

בוגר הטכניון דב מורן קיבל  השבוע במוזיאון הגרמני במינכן את פרס הטכנולוגיה היוקרתי של קרן ריין (Eduard Rhein Foundation). הפרס נחשב ל”פרס נובל בעולם הטכנולוגיה והמיחשוב” ויחד עם דב מורן זכה בו השנה מפתח ה-GPS, פרופסור קולונל ברדפורד פרקינסון. דב מורן תרם את הפרס, בסך עשרים אלף יורו, לטכניון. הישראלי הראשון שזכה בפרס הוא פרופסור יעקב זיו מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, על פיתוח אלגוריתם למפל-זיו.

בטקס החגיגי, שנערך בתחילת השבוע בטכס שנערך במוזיאון הגרמני במינכן, אמר דב מורן: “אני גאה לייצג כאן את חברי מההייטק הישראלי. דיסק-און-ציפ (או בשם הנפוץ שלו בעולם: USB Flash Drive) נולד בעקבות בעיה. לפני פרזנטציה חשובה התקלקל המחשב שלי ואני הבטחתי לעצמי שלא אגיע למצב בו אין לי עותק בכיס. מכאן זה התגלגל להמצאה הזו. אבל צריך להבין שדברים אינם מתגלגלים מעצמם. כל אחד יכול להמציא. צריך רק לפתוח את העיניים ולראות מה אנשים צריכים. אבל מהבנת הצורך ליצירת מוצר הדרך ארוכה ורבת קשיים. היא מחייבת ידע נדרש, אותו קבלתי בטכניון, ויכולת הישרדות במאבק המתמיד הזה של ‘הולדת’ מוצר. שווה? בהחלט!”

בתמונה: דב מורן בטקס קבלת הפרס. צילום: דוברות הטכניון, באדיבות קרן ריין