ד”ר רון ברכמן התמנה למנהל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק

ד”ר ברכמן, שכיהן עד לאחרונה כמדען הראשי של חברת יאהו, מילא תפקידים בכירים גם
ב-Bell Labs, AT&T ו- DARPA. הוא יחליף את פרופ’ אדם שורץ שישוב לטכניון

ד"ר רון ברכמן

ד”ר רון ברכמן

ד”ר רון ברכמן, שפרש לאחרונה מתפקידו כמדען הראשי של חברת יאהו, התמנה למנהל מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק. ברכמן, בעל דוקטורט במדעי המחשב ואישיות מוכרת בתחום הבינה המלאכותית, יחליף את פרופ’ אדם שורץ, שישוב לטכניון.

בתפקידו ביאהו הוביל ברכמן את כל פעילותה המדעית של החברה ברחבי העולם, לרבות השלוחות בחיפה ובניו יורק. הוא אחד ממייסדי  Yahoo Research והוא שהקים את היחידה לקשרי אקדמיה ביאהו. במסגרת שירותו ב- DARPA הקים ד”ר ברכמן את הקבוצה למערכות קוגניטיביות שפיתחה את הטכנולוגיה שהובילה לפיתוח Siri, “העוזרת החכמה” של אפל. ד”ר ברכמן מילא תפקידים באגודות חשובות רבות והוא יועץ לחברת סגוביה, המפתחת טכנולוגיה להעברת כסף מזומן לאנשים עניים בעולם השלישי.

מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס נוסד בעקבות זכייתם המשותפת של הטכניון ואוניברסיטת קורנל בתחרות שקיימה עיריית ניו יורק. המבנה הארגוני שלו מבוסס על שלושה מרכזים בינתחומיים במקום החלוקה האקדמית המסורתית לפקולטות, וזאת במטרה לחרוג מגבולות האקדמיה, לספק פרספקטיבה חדשה על מחקר, חינוך, יזמות ומיסחור טכנולוגיות ולגשר בין האקדמיה לתעשייה.

בתפקידו כמנהל יוביל ד”ר ברכמן את המכון לקראת מימושן של מטרות אלה ובמיסודם של מחקר חלוצי ובינתחומי, מסלולים לתארים מתקדמים ותוכנית ייחודית לפוסט-דוקטורנטים בדגש על יזמות (Runway startup postdoctoral program). במקביל למינויו במכון ג’ייקובס הוא יתמנה לחבר סגל בפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת קורנל.

“מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס הוא יוזמה מדהימה וייחודית ואני נרגש נוכח ההזדמנות שניתנה לי להוביל אותו הלאה להישגים נוספים של חדשנות והשפעה בהוראה ובמחקר,” אמר ד”ר ברכמן. “תחת הנהגתו של פרופ’ שורץ הפך המכון לדוגמה חלוצית של האופן שבו יכולה האקדמיה להניע חדשנות בעולם שמחוץ לה.”

מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס מנוהל לסירוגין (ברוטציה) על ידי הטכניון ואוניברסיטת קורנל. כעת, עם כניסתו של ד”ר ברכמן, יהפוך פרופ’ שורץ ליו”ר מועצת המנהלים של מכון ג’ייקובס. לדבריו, “אנו גאים בהתפתחות המכון ובהצלחתו בשלוש השנים האחרונות. בימים אלה מסיימים את לימודיהם הבוגרים הראשונים של המסלול הייחודי לתואר כפול, ותוכנית הפוסט-דוקטורט מייצרת מחקר מעמיק ורב השפעה. לנוכח נסיונו של רון בניהול של צוותי מחקר איכותיים והצלחתו בפיתוח יוזמות חדשות בחברות ובארגונים ממשלתיים מובילים, אין ספק כי הוא האדם הנכון שיצעיד את המכון קדימה.”

פרופ’ משה סידי, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, אמר כי “רון הרבה לעבוד עם צוותי מחקר ישראליים והוביל ארגונים מורכבים. אני בטוח שהוא יצליח להוביל את שותפות טכניון-קורנל לשיאים חדשים וימנף את כוחן של שתי האוניברסיטאות ושל שתי התרבויות להפיכתו של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס לגוף מהיר, גמיש וחדשני שיוביל את העולם בעידן הדיגיטלי.”