“בריטניה גאה לשתף פעולה עם חוקרי הטכניון”

שגריר בריטניה בישראל דייוויד קוורי עם פרופ' ליאור גפשטיין

שגריר בריטניה בישראל דייוויד קוורי עם פרופ’ ליאור גפשטיין

שגריר בריטניה בישראל, מר דייוויד קוורי (Quarrey), ביקר בטכניון בשבוע שעבר כדי להתרשם מהתקדמות המחקרים המשותפים לחוקרי הטכניון ולמדענים מבריטניה במסגרת התכנית הדו-לאומית BIRAX. התכנית מעניקה תמיכה תלת-שנתית לשיתופי פעולה ישראליים-בריטיים, שמטרתם לסייע בטיפול במחלות קשות. לשגריר התלוו וויליאם קליינבאום מהמועצה הבריטית ורונית פראוור, הנספחת המדעית בשגרירות.

בפקולטה להנדסה כימית נפגש השגריר עם פרופ’ חוסאם חאיק, ראש המעבדה להתקנים מבוססי ננו-חומרים. במסגרת תוכנית BIRAX עורך פרופ’ חאיק מחקר משותף יחד עם פרופ’ רוג’ר בארקר מאוניברסיטת קיימברידג’, במטרה לפתח פלטפורמה לאיבחון פרקינסון על סמך בדיקת נשיפה. זהו יישום של הטכנולוגיה הייחודית שפיתח פרופ’ חאיק (“האף האלקטרוני”), טכנולוגיה שכבר נוסתה בהצלחה על שורה של מחלות אחרות ויעילותה הוכחה (במחקר מצומצם) גם באיבחון פרקינסון.
לאחר מכן נפגש השגריר עם פרופ’ ליאור גפשטיין מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון. יחד עם פרופ’ קריס דנינג מאוניברסיטת נוטינגהאם מפתח פרופ’ גפשטיין את הדור הבא של קוצבי לב, המבוסס על תאים הנשלטים באמצעות אור. בפרויקט המשותף מפתחים שני החוקרים טכנולוגיה לשיקום הלב אחרי דום

השגריר הבריטי ופרופ' חאיק מדגימים את שבב האבחון המתחבר ישירות לטלפון חכם

השגריר הבריטי ופרופ’ חאיק מדגימים את שבב האבחון המתחבר ישירות לטלפון חכם

לב ודרכים חדשות לגידול תאי לב מתאי גזע. “תוכנית BIRAX מזמנת לנו מחקר רב-מעבדתי, שבו כל אחד מהחוקרים תורם את המומחיות שלו לשיתוף הפעולה,” אמר פרופ’ גפשטיין. “יחד אנחנו מקווים לשפר את השיטות שלנו כך שנוכל בעתיד להשתיל בלב ‘חלקי חילוף’, שהם תאי לב שמקורם בתאי העור של החולה.”
השגריר התרשם מאוד מהמפגש עם החוקרים ואמר כי “כבר יותר ממאה שנה הטכניון הוא מגדלור של מחקר פורץ דרך בישראל ובעולם. בריטניה גאה לשתף פעולה עם חוקרי הטכניון במסגרת תוכניות משותפות כמו BIRAX. שיתופי הפעולה האלה כבר הולידו גילויים מסעירים ואנו מעודדים סטודנטים וחוקרים מהטכניון לחבור לעמיתיהם הבריטים”.