הטכניון מוסד מחקר מוביל במיקרוסקופיית אלקטרונים

פרופסור דגנית דנינו מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון

פרופסור דגנית דנינו מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון

120 חוקרים צעירים מ-12 מדינות הגיעו לטכניון במסגרת סדנה ייחודית במיקרוסקופיית אלקטרונים.

סדנה ייחודית בנושא מיקרוסקופיית אלקטרונים משכה לטכניון מדענים צעירים מכל האוניברסיטאות בישראל ו מ-11מדינות אירופיות. בסדנה, שהתקיימה לאחרונה בטכניון במשך ארבעה ימים, השתתפו כ-120 חוקרים צעירים – מספר חסר תקדים. במסגרת הסדנה האזינו המדענים להרצאות של חוקרים מובילים מהטכניון ומאוניברסיטאות בישראל, וסיירו במרכזי המיקרוסקופיה המובילים של הטכניון.

“יזמנו את הסדנה הזו – EM and CryoEM @ Technion – בעקבות פניות מארגונים כמו האגודה האירופאית לקולואידים (ECIS) וארגון COST ACTION של האיחוד האירופי, הרואים בטכניון מרכז מחקר וידע מוביל בתחום,” מסבירה פרופסור דגנית דנינו מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, שארגנה את הסדנה. “במקור תוכננה הפעילות כחלק מכנס בינלאומי גדול, ECIS2014, שהיה אמור להתקיים בקיץ בחיפה, אבל בגלל מבצע צוק איתן הועבר הכנס לקפריסין, והסדנה בוטלה. פניות חוזרות שקיבלנו מאז הבהירו שיש מקום וביקוש לקורס מקיף בטכניון, והחלטנו לקיים את הסדנה הזאת, החושפת בפני המדענים הצעירים כלי מחקר מודרני מרכזי בננו-טכנולוגיה, ננו-רפואה, מדעים והנדסה.”

פרופסור דגנית דנינו סיימה שלושה תארים בהנדסה כימית בטכניון, ובשנת 2002, אחרי פוסט-דוקטורט ב- NIH, ארה”ב, חזרה לטכניון כחברת סגל בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון. פרופסור דנינו היא מומחית במיקרוסקופיית אלקטרונים בטמפרטורות נמוכות (CryoEM), ומפתחת מערכות להובלת תרופות וחוקרת מנגנוני התארגנות עצמית של מערכות רכות (soft matter self-assembly).

“הטכניון הוא מוסד מחקר מוביל בפיתוח ויישום מגוון שיטות מיקרוסקופיית אלקטרונים בטמפרטורת החדר ובטמפרטורות נמוכות. חוקרים רבים מהעולם מגיעים לכאן כדי לשתף פעולה וכדי ללמוד שיטות יחודיות אלה. כמחנכים באקדמיה חשוב לנו לחשוף את הטכנולוגיות והחדשנות גם לדור הצעיר. קיבלנו החלטה עקרונית לא לגבות דמי השתתפות, כדי שהצעירים לא יימנעו מהשתתפות בגלל שיקולים תקציביים, וההחלטה הוכיחה את עצמה – תוך שבועיים בלבד נרשמו יותר ממאה חוקרים צעירים, שהשתתפו בכל פעילויות הסדנה. גם האוניברסיטאות בארץ תמכו וגילו פתיחות; סטודנטים ממדעי החיים במכון ויצמן, למשל, קיבלו ניקוד אקדמי על השתתפותם בסדנה”.