הטכניון מצדיע למורי המדעים

הענקת הפרס בשנה שעברה. מימין לשמאל : דיקן לימודי הסמכה פרופ' יכין כהן, דיקן הסטודנטים פרופ' מוריס אייזן ונשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא

הענקת הפרס בשנה שעברה. מימין לשמאל : דיקן לימודי הסמכה פרופ’ יכין כהן, דיקן הסטודנטים פרופ’ מוריס אייזן ונשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא

בטקס מיוחד שייערך בטכניון היום, 19 בינואר 2015, יוענקו עשרה פרסים למורי מדעים מצטיינים בבתי ספר תיכוניים, אשר נבחרו על ידי סטודנטים בטכניון.

אות הוקרה למורים ומורות למדעים ולטכנולוגיה יוענק בשבוע הבא בטכניון. האות המיוחד יוענק לעשרה מורים ומורות מכל רחבי הארץ, שזכו בתחרות “המורה שלי – מורה לחיים”. במסגרת התחרות המליצו סטודנטים מהטכניון על מוריהם למדעים מהתיכון, שהתוו את דרכם ושבזכותם בחרו ללמוד בטכניון.

נעמי כהן, מורה למתמטיקה מבית הספר לוינסון בקריית ים, תקבל פרס הצטיינות מיוחד. על נעמי המליץ בנימין ויצמן, סטודנט בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון. “היא לקחה אותנו כמעין פרויקט אישי שלה. היינו הולכים אליה הביתה ללמוד (ללא שום עלות מצדנו), או נשארים בבית הספר אחרי הלימודים. בכל הזדמנות היא היתה משקיעה ונותנת מעצמה למען הצלחתנו. נעמי היא עבורי מורה לחיים משום שערך הנתינה והעזרה אצלה הוא ערך עליון ללא כל תמורה, בזכותה ההוראה הפכה אצלי למקודשת ואין לי ספק שגם אני אגיע לשם ביום מן הימים. נעמי נטעה בי ביטחון ואמונה בעצמי שעם רצון, התמדה והשקעה – גם אני יכול. היא מודל לחיקוי והשראה, ועבורי היא מורה לחיים.” את הפרס יעניק לנעמי כהן נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא.

במסגרת התחרות, שאותה יזמו המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה ואגודת הסטודנטים בטכניון, הוזמנו כל הסטודנטים בטכניון להמליץ על מורים למדעים שהשפיעו עליהם ובזכותם בחרו ללמוד מדעים והנדסה. לתחרות התקבלו 250 סיפורים מרגשים, מעצימים ומרתקים של סטודנטים על מורים שהעניקו להם ידע, מסוגלות, מצוינות ואהבה למקצוע.

המלצות הסטודנטים נדונו בוועדה מיוחדת, שכללה את דיקן הסטודנטים פרופסור מוריס אייזן, ראש המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה פרופסור אורית חזן, מזכיר לימודי הסמכה עדנה אדלר, ראש מדור רישום וקבלה אפרת נתיב רונן, והסטודנטים אייל אלרון, עדי באדר, אבי נתן ומור פרייברון-ישרים רכזת הפרויקט. בתהליך זה נבחרו עשרה מורים מצטיינים לפיזיקה, כימיה, מדעי המחשב ומתמטיקה מכל רחבי הארץ:

נעמי כהן, מורה למתימטיקה בבית הספר לוינסון בקריית ים

עליזה רוט, מורה לפיזיקה בבית הספר בר אילן בנתניה

דודו שרייבר, מורה לפיזיקה בישיבת בני עקיבא בכפר הרא”ה

דני יוסף, מורה לפיזיקה בקריית החינוך אורט דרסקי בעכו

רענן דונוביץ, מורה לביוטכנולוגיה במעבדות בלמונטה בירושלים

שלומי כהן, מורה לאלקטרוניקה בתיכון הנדסאים הרצליה

קלודיה סאדן, מורה לכימיה בבית ספר תיכון כרמל

עודד רייכספלד, מורה למכטרוניקה בבית הספר אורט מגדים בכרמיאל

רוידה שיבאן, מורה למתמטיקה בחטיבת הביניים סריסה בירכא

איציק קנטור, מורה לפיזיקה בבית הספר הר וגיא בקיבוץ דפנה

המורה עליזה רוט, המלמדת בתיכון בר אילן בנתניה, קיבלה המלצה חמה מירדן לביא, סטודנטית בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. “אין אצלה אף תלמיד שלא מוציא ציונים טובים,” כתבה ירדן, “ובכל זאת מדובר בפיזיקה, מקצוע ממנו חוששים רבים. עליזה באמת משקיעה מכל הלב ומעודדת בנות מהמגזר הדתי להשתלב בשוק הטכנולוגי ולא לחשוש ממקצועות הנדסיים. את האהבה שלי  לפיזיקה קיבלתי ממנה. היא הסבירה את הכל באופן כל כך פשוט ובהיר, שזה פשוט תענוג.”

עמית ווגפט, סטודנט להנדסת מכונות, המליץ על דני יוסף, המורה שלו לפיזיקה בקריית החינוך אורט דרסקי – עכו. “כבר מהשיעור הראשון בפיזיקה, בכיתה ט’, הבנתי שהמורה דני הוא אדם מיוחד. וצדקתי – הוא הצליח להשפיע על חיי, והעובדה שאני כאן בטכניון, ובמסלול המצוינות “ברקים”, נובעת במידה רבה ממנו. לפני אחד המבחנים בפיזיקה דני ביקש מאיתנו לשנן את עשרת הדיברות. כל התלמידים תהו לשם מה זה נחוץ, אך דני הבטיח כי יספר לנו בהמשך. ואכן, את השיעור האחרון בסוף השנה הקדיש דני לעשרת הדיברות. הוא סיכם כי מעבר למתמטיקה, למדע ולהנדסה יש דבר חשוב הרבה יותר – הערכים והאנושיות של האדם. הוא הדגיש שבין אם נמשיך בעתיד בלימודי מדעים ובין אם לאו, חשוב שנדע לכבד איש את רעהו, לנהוג ביושר ולהתנהג באנושיות. האירוע הזה נגע בי מאוד ואני בטוח שהוא זכור היטב גם אצל יתר התלמידים.”

יוסף רמאל, סטודנט בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, המליץ על רוידה שיבאן, המורה שלו למתמטיקה בחטיבת הביניים סריסה בירכא. “הייתי ילד רועש שתמיד נקלע לקטטות ומחפש תירוצים. כל המורים האחרים לא רצו לשמוע אותי ופסלו אותי עוד לפני שדיברתי. רוידה היתה המורה היחידה שהקשיבה לי. איתה לא הרגשתי כמו ילד. הרגשתי שמישהו מעוניין לשמוע את דעתי, שיש לי ערך כבן אדם. כל הישג שהשגתי בחיים, אני חייב לה. האישיות שלה, וההצלחה שלה להיות בן אדם קודם כל, מדבקות.”

הטקס ייערך ביום שני, 19.1.15, בשעה 18:00, באולם צ’רצ’יל בטכניון.