פורסם דירוג שנחאי החדש: מדעי המחשב בטכניון – במקום ה-15 מתוך 500 אוניברסיטאות מובילות בעולם

הטכניון מדורג במקום ה-42 בהנדסה וטכנולגיה

מדעי המחשב בטכניון מדורגים במקום ה-15 בעולם (מתוך 500 אוניברסיטאות) בדירוג שנחאי היוקרתי שפורסם השבוע. אוניברסיטת ג’יאו טונג פירסמה את דירוג האוניברסיטאות שלה, הנחשב ליוקרתי ולאמין ביותר. אוניברסיטת הארוורד מובילה את הדירוג הכללי,  MIT מובילה את הדירוג בהנדסה וטכנולוגיה.

הטכניון מדורג במקום ה-42 בעולם בהנדסה וטכנולוגיה ובין 75 האוניברסיטאות המובילות בעולם במדעי החיים, במתמטיקה ובכימיה.

דירוג שנחאי החל בשנת 2003 ונועד לשפר את רמת האוניברסיטאות הסיניות, תוך השוואתן ל-500 אוניברסיטאות מובילות בעולם. הדירוג מתבסס על קריטריונים אובייקטיבים ונתונים רבים. בין הקריטריונים – מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים – Nature ו-Science וביצועים אחרים יחסית לגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני היסודי מקיף 1000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי המיקום הגבוה של הטכניון במקצועות המחשב מסביר את מקומה הגבוה של מדינת ישראל בתעשיית ההי-טק הגלובלית. “ממחקר המסתיים בימים אלה עולה כי בוגרי הטכניון אכן נוהגים בקטר ההי-טק המושך את כלכלת ישראל”, אמר. “מתברר כי 76% מבוגרי הטכניון בשני העשורי האחרונים נקלטו בתעשיית ההי-טק בארץ, שאחראית ל-51% מהייצוא התעשייתי של מדינת ישראל. מתוכם 25% מנכ”לים או סמנכ”לים, 21% משמשים בתפקידי ניהול אחרים, 10% ראשי צוותים ו-12.6% עוסקים במחקר ופיתוח. 59 מתוך 121 חברות ישראליות הנסחרות בנסדא”ק הוקמו או מנוהלות בידי בוגרי הטכניון”.