“הטכניון מספק חינוך מעולה; הבעיה אינה באיכות אלא בכמות – ישראל זקוקה לתוספת עצומה של מהנדסים ומדענים”

בוגר הטכניון והיזם גל הבר נשא דברים במסגרת טקס הענקת תוארי עמית כבוד בטכניון

הטכניון העניק ב-12 ביוני תוארי עמית כבוד לרוברט (רוב) פולק, אירה טאוב וגל הבר, זאת במסגרת ערב הפתיחה של מושב חבר הנאמנים, הקורטוריון.

בוגר הטכניון והיזם גל הבר, מייסד שותף של חברת Plus500, נשא דברים בשם מקבלי התואר, ואמר: “גדלתי עם די-אן-איי טכניוני כי אבא שלי היה פרופסור בטכניון, ואין לי ספק שהחינוך שקיבלתי בטכניון היה חיוני לקריירה שלי. הטכניון לימד אותי המון, ואנסה לסכם את זה בשלושה דברים עיקריים: ידע עמוק במגוון רחב של תחומים; היכולת ללמוד דברים חדשים ולחקור אותם בביטחון; והעבודה בצוות של אנשים מבריקים. בלי שלושת הדברים האלה אי אפשר להקים ולקיים סטארטאפ. הטכניון מספק חינוך מעולה; הבעיה אינה באיכות אלא בכמות – ישראל זקוקה לתוספת עצומה של מהנדסים ומדענים, ואת ההרחבה הזאת אפשר להשיג רק על ידי פעולה מול הממשלה והתקשורת ועל ידי הידוק הקשר עם התעשייה.”

הטקס נערך בהנחייתה של דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן ובמעמד נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, חברי הנהלת הטכניון, דיקני הפקולטות, ידידי הטכניון וחברי הקורטוריון מרחבי העולם: מישראל, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, שוודיה, שוויץ, בריטניה וארצות הברית.

מימין לשמאל, אירה טאוב, רוברט (רוב) פולק וגל הבר

מימין לשמאל, אירה טאוב, רוברט (רוב) פולק וגל הבר

יו”ר הקורטוריון סקוט לימסטר אמר כי “ערב הפתיחה של הקורטוריון הוא אחד הרגעים האהובים עלי במפגשי הקורטוריון. זהו ערב שבו אנחנו מעניקים תואר עמית כבוד לקידום הטכניון בקהילותיהם, ועלינו לנצור אותו בליבנו.” הוא בירך את פרופ’ עדי זלצברג, שהתמנתה בראשית החודש לסגנית נשיא הטכניון לגיוון והכללה ואמר כי “ההקצאה של תפקיד חדש תואמת את החלטתם של מייסדי הטכניון לקיים מוסד הפתוח לכול ללא הבדל דת, גזע ומין.” באשר למשימתו של הטכניון בחיזוק האזור אמר לימסטר כי “בעקבות הסכמי אברהם קשר הטכניון לראשונה קשרים עם מרוקו, בחריין ואיחוד האמירויות, שיובילו לשיתופי פעולה חשובים ומשמעותיים שיתרמו לחיזוק ההבנה בין מדינות האיזור. הטיסה הבאה לירח, משימת בראשית 2, תהיה מיזם משותף של ישראל ואיחוד האמירויות בהובלתו של מנכ”ל SpaceIL, בוגר הטכניון שמעון שריד.”

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון התייחס בדבריו ל”ניסים המתרחשים רק במפגש פנים אל פנים”. הוא אמר כי “מגפת הקורונה העניקה לנו התנסות פתאומית בתקשורת מקוונת והאיצה תהליכים טכנולוגיים ופדגוגיים שהטכניון החל בהם כבר לפני שנים. הטכניון עבר כמעט בן לילה להוראה מקוונת ואחר כך גם למבחנים מקוונים, ובהמשך פיתחנו מודל היברידי של הוראה מקוונת ופיזית. כל זה לימד אותנו המון על האפשרויות שפותחת הטכנולוגיה – אך גם על מגבלותיה של תקשורת שאינה פיזית.”

“מציאות זו שנכפתה עלינו גם חידדה את הצורך בשינויי עומק בהוראה ובלמידה.” אמר נשיא הטכניון. “אם בעבר היו המרצים והספרים מקורות אולטימטיביים לידע, הרי שכיום הידע נמצא בכל מקום. אם כך, מה תפקידנו כמרצים כיום? אנו עוד מחפשים את התשובה המלאה, שכן זוהי הליכה בארץ לא נודעת, אבל ברור לנו שהחוויה של הנחיה אישית במעבדות ובכיתות – מציאות שאנו מכירים מההנחיה לתארים מתקדמים – עדיין חיונית. בהנחיה לתארים מתקדמים מתרחשת אוסמוזה מסתורית בין המנחה לסטודנט, משהו שאינו יכול להתקיים בהוראה מקוונת, והשאלה הגדולה היא כיצד לממש דינמיקה זו גם בכיתה של 100 סטודנטים לתואר ראשון.”

מקבלי התארים:

רוברט (רוב) פולק הוא דור שני לתומכים של אגודת דורשי הטכניון בארה”ב (ATS). הוא תמך בקרן סיוע לסטודנטים משרתי מילואים ותרם להגדלת היצע הדיור לסטודנטים על ידי הקמת דירה למשפחה בכפר המשתלמים ע”ש סטנלי שלום זילוני. בשנת 2016 הקים פולק קרן טכניונית לתמיכה בטכנולוגיות המבטיחות ביותר של הטכניון.

תואר עמית כבוד הוענק לו “ברחשי תודה על תמיכתו הנמרצת בישראל ובטכניון; בהערכה על שימורה של המורשת המשפחתית העשירה ופיתוחה תוך יצירת תחומי פעילות חדשים משלו; בהוקרה על חזונו בקידום המחקר בר-המסחור בטכניון; בהכרת טובה על פעילותו למען סטודנטים וחיילים; ובתודה עמוקה על כל תרומותיו, שהקנו לו את המעמד Technion Guardian”.

רוברט (רוב) פולק עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

רוברט (רוב) פולק עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

אירה טאוב הוא דור שני בהנהגת אגודת דורשי הטכניון בארה”ב (ATS). הוא מכהן בהתלהבות ובמחויבות ראויה לציון בקורטוריון הטכניון, בוועד המנהל הארצי של ה-ATS ובמועצת המנהלים של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. כהוקרה על תמיכת המשפחה שינתה הפקולטה למדעי המחשב את שמה לפקולטה למדעי המחשב ע”ש הנרי ומרילין טאוב.

תואר עמית כבוד הוענק לו “בהוקרה על דאגתו העמוקה למדינת ישראל ולהעצמת השפעתו הגלובלית של הטכניון; ברחשי כבוד על פועלו לקידום חזונם ההיסטורי של הוריו; בהצדעה על מנהיגותו הפעילה ב-ATS, ארגון דורשי הטכניון בארצות הברית, ובקהילתו; וברחשי תודה על תפקידו החיוני בתיעול משאבים פילנתרופיים לתחומים חיוניים לטכניון, במיוחד במדעי המחשב, ולמוסדות אחרים בישראל ובארצות הברית”.

אירה טאוב עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

אירה טאוב עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

גל הבר הוא בוגר הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בטכניון. הוא הקים כמה חברות ובהן Plus500, שהונפקה בבורסה של לונדון והיא אחת החברות הישראליות המצליחות ביותר מבחינה פיננסית. הבר מלמד כיום קורס יזמות בטכניון והוא חבר בקורטוריון הטכניון.

תואר עמית כבוד הוענק לו “מתוך הכרה בהישגיו כיזם, ממציא ומנהיג בתעשייה; ברחשי תודה על תרומתו לטכניון ולחברה הישראלית, בפרט בחינוך הנוער ובהעצמתו האישית; ובהוקרה על היותו מקור להשראה מתמשכת עבור הסטודנטים ובוגרי הטכניון בצעדיהם הראשונים במסעם המקצועי”.

גל הבר עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

גל הבר עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון