קרן וולף העניקה את פרסי קריל להצטיינות מדעית לשנת 2023 לעשרה חוקרים וחוקרות צעירים ומבטיחים ובהם שלושה חברי סגל מהטכניון

ד”ר אביב תמר מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי – על פיתוח אלגוריתמים ללמידה רובוטית אוטומטית באמצעות חיזוקים.

“החלום שלי הוא שבעוד 10 שנים יהיו רובוטים שיוכלו לעזור לי לעשות את מטלות הבית”, אומר ד”ר אביב תמר. הוא זכה בפרס על פיתוח אלגוריתמים ללמידה רובוטית אוטומטית באמצעות חיזוקים, שהופכים את הלמידה של הרובוטים במשימות חדשות לפשוטה ומהירה יותר. במעבדה של ד”ר תמר פועלים, באמצעות שיתופי פעולה מחקריים, לפיתוח דרכים לשימוש בלמידת חיזוק לפתרון בעיות בעולם האמיתי מחוץ לרובוטיקה, כולל שיפור בביצועי האינטרנט וחיזוק האבטחה של בלוקצ’יין.

ד”ר ענבל טלגם-כהן מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב: – על תרומותיה הייחודיות בחקר תורת המשחקים האלגוריתמית ותכנון חוזים.

“במהלך העיסוק במחקר נוכחתי לדעת שלהגיד ‘לא הבנתי’ זו אחת האמירות עם הכי הרבה כוח כי היא כמעט תמיד מובילה להתעמקות בפרטים ולתגליות חדשות”, היא אומרת. היא מתמקדת בשילוב בין אלגוריתמים לתמריצים ושואבת מתחומי דעת כמו כלכלה ותורת המשחקים. המחקר שלה מראה כיצד שילוב אלגוריתמים וחוזים יכול לא רק להוביל לאלגוריתמים טובים יותר, אלא אף לחוזים משופרים משמעותית. השילוב עשוי, למשל, לשפוך אור על צורות החוזה השכיחות ביותר, לאפשר תמריצים מותאמים אישית ולקשור בין חוזים לבינה מלאכותית.

ד”ר שי מורן מהפקולטה למתמטיקה – על תרומות ייחודיות בחקר למידת מכונה (בינה מלאכותית – AI) ותורת ההכללה.

“העצה החשובה ביותר שלי לחוקרים צעירים היא לעקוב אחרי נטיות הלב, לחקור בעיות שמעניינות אותנו ולא להתבלבל מהבאז”, הוא אומר. אחד הענפים החשובים של AI  הוא תורת ההכללה, שמטרתה להבין באופן כמותי כיצד בינה מלאכותית מכלילה מהפרט אל הכלל. ענף זה תרם תרומה משמעותית לפריצות הדרך הטכנולוגיות המהפכניות שהתחום חווה בשנים האחרונות. במחקריו שואף ד”ר מורן לפתח תיאוריות הכללה שמשלימות את התיאוריה הקלאסית ומאפשרות למדל בדיוק רב יותר משימות למידה מודרניות, כולל משימות שמערבות נתונים רגישים.

הפרס ניתן מאז שנת 2005 לזכרם של בנימין וגיטלה קריל מנסבך שלנגר ז”ל.

תמונה קבוצתית

תמונה קבוצתית