זהר זיסאפל ז”ל

הטכניון נפרד בעצב ובצער רב מזהר זיסאפל, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי ומעמודי התווך של אומת הסטארטאפ הישראלית. זהר, חתן פרס ביטחון ישראל, דוקטור לשם כבוד וחתן אות הטכניון, היה ידיד אמת ומתומכינו הגדולים לאורך השנים.

בטקס קבלת דוקטור לשם כבוד מהטכניון ב-2001

בטקס קבלת דוקטור לשם כבוד מהטכניון ב-2001

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון ספד לו: “זהר היה חבר אמיתי של הטכניון ושל הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי. חזונו ופועלו בתחום הטכנולוגי והעסקי, כמו גם פעילותו החינוכית והחברתית, הפכו אותו ואת אחיו יהודה, גם הוא בוגר הפקולטה, למקור גאווה עבורנו ולמודל השראה לכל בוגרי הטכניון. זהר נמנה עם יחידי סגולה שחזו פני עתיד והגשימו אותו. בפועלו הוא תרם ליצירת אומת הסטארטאפ הישראלית וראה בטכניון שותף אמיתי לחזונו. הוא ואחיו זיהו בשלב מוקדם את הפוטנציאל הטכנולוגי הטמון בננוטכנולוגיה והתגייסו להקמת המרכז לננו-אלקטרוניקה ע”ש שרה ומשה זיסאפל, שהיה הראשון מסוגו בישראל. המרכז ומכון ראסל ברי למחקר בננוטכנולוגיה התניעו את מהפכת הננו טכנולוגיה בישראל. הבניין החדש של הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים שיישא את שמם של האחים ינציח את חזונם ויאפשר את המשך פיתוחה של הפקולטה, את גיוס חברי הסגל המובילים בעולם ואת טיפוח דור העתיד של המהנדסים בישראל. אנו אסירי תודה לזהר ולמשפחתו על התמיכה, על השותפות ועל החברות רבת השנים. יהי זכרו ברוך.”

“הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים אבלה וכואבת את לכתו בטרם עת של בוגר הפקולטה וחברה הקרוב זהר זיסאפל ז”ל,” ספדה לו דיקנית הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי פרופ’ עדית קידר. “הוא היה מהבוגרים הבולטים בתולדות הפקולטה, בעל חזון ועמוד תווך של הפקולטה ושל תעשיית ההייטק בישראל. בזכות נדיבותם של האחים זיסאפל התאפשרה קפיצת המדרגה של הפקולטה לשנים הבאות. יהי זכרו ברוך. ”

בשנת 2001 העניק הטכניון לזהר, בתודה על תרומתו הרבה, תואר דוקטור לשם כבוד “בהכרה בזיקתו רבת השנים ובתרומתו הרב גונית לטכניון, כאחד מבוגריו המצטיינים, מתוך הערכה למנהיגותו ועבודתו החלוצית בפיתוחן של תעשיות ההייטק בישראל ובהוקרה על אמונתו ומעורבותו הבלתי נלאית להשגת יציבות כלכלית ושגשוג למדינת ישראל.”

בחנוכת הבניין להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש יהודה וזהר זיסאפל-2022

בחנוכת הבניין להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש יהודה וזהר זיסאפל-2022

בשנת 2003 הונחה אבן הפינה למרכז לננו-אלקטרוניקה ע”ש שרה ומשה זיסאפל, הוריהם של זהר ויהודה, מתוך הכרה בחשיבותו העתידית של תחום הננוטכנולוגיה. פרופ’ אורי סיון, שעמד אז בראש מכון ראסל ברי למחקר בננוטכנולוגיה, אמר בטקס חנוכת הבניין כי “המרכז יקפיץ את המחקר הטכניוני בתחום זה עשורים  קדימה.” באותו הטקס אמר הנשיא התשיעי שמעון פרס ז”ל כי “המנטור שלי, בן גוריון, אמר כי כל המומחים הם מומחים לדברים שכבר התרחשו, אבל אין  מומחים לדברים הצפויים לקרות בעתיד. זהר ויהודה הם מומחים לדברים הצפויים לקרות בעתיד.”

בשנת 2019 העמידו האחים זיסאפל תרומה גדולה להקמת הבניין להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש יהודה וזהר זיסאפל. בטקס הנחת אבן הפינה לבניין אמר זהר זיסאפל ז”ל כי “בתקופת לימודינו כאן התקיימו בפקולטה דיונים בשאלה אם היא צריכה להתמקד בחשמל או באלקטרוניקה, אבל כיום אני מבין שאתם חייבים להתמקד בשניהם וגם להיפתח לתחומים רבים אחרים. הטכניון ידע תמיד להיענות לצורכי התעשייה וחשוב שימשיך להתעדכן ולהיכנס לתחומים הצפויים להתפתח בעתיד”. בטקס חנוכת הבניין בשנה שעברה הוא אמר: “נרשמנו לטכניון לפני כחמישים שנה כי זה היה בית הספר הטוב ביותר להנדסה בישראל – ובעצם גם היחיד. עכשיו נותר לשמר את מעמדו המוביל של הטכניון, ואנו שמחים שביכולתנו לעזור בכך.”

בטקס הנחת אבן הפינה. מימין לשמאל: פרופ' אורי סיון, זהר זיסאפל, יהודה זיסאפל ופרופ' פרץ לביא

בטקס הנחת אבן הפינה. מימין לשמאל: פרופ’ אורי סיון, זהר זיסאפל, יהודה זיסאפל ופרופ’ פרץ לביא

בשנה שעברה הוענק אות הטכניון לזהר ולאחיו יהודה. זהו אות ההוקרה הגבוה ביותר שמעניק המוסד על מפעל חיים למען הטכניון ועל תרומה לקידום האנושות, רווחת העם היהודי ומדינת ישראל. עד כה הוענק האות רק ל-16 יחידי סגולה. אות הטכניון הוענק לזהר זיסאפל “על היותו מעמודי התווך של אומת הסטארטאפ הישראלית ומופת לבוגרי הטכניון לדורותיהם, על תמיכתו המסורה והנדיבה בטכניון ובפקולטת האם שלו, הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי, על פעילותו החינוכית, החברתית והפילנתרופית הממוקדת בטיפוח צעירים וצעירות מהפריפריה ובקידום המצוינות בהשכלה הישראלית ועל חזונו ופועלו בהנחת המסד להכשרת מיטב המהנדסים והחוקרים עבור תעשיית ההייטק הישראלית כדי להבטיח את המשך שגשוגה.”