פרופ’ שולמית לבנברג ופרופ’ אבי שרודר נבחרו לעמיתי AIMBE

פרופ' שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית ופרופ' אבי שרודר מהפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון הם חוקרים עתירי הישגים המיישמים את עבודתם המחקרים באמצעות פיתוח תרופות וטכנולוגיות רפואיות חדשניות

מכון AIMBE – להנדסה רפואית וביולוגית מטפח את ההנדסה הרפואית והביולוגית למען החברה ומוקיר בתואר “עמית” אישים שהביאו “תרומה יוצאת דופן להנדסה ולרפואה במחקר, ביישומים ובחינוך” והם “חלוצים בתחומים טכנולוגיים חדשים ומתפתחים שהובילו פריצות דרך בתחומים מסורתיים בהנדסת רפואה וביולוגיה או מפתחים גישות חדשות בחינוך להנדסה ביו-רפואית”. פרופ’ שרודר ופרופ’ לבנברג קיבלו את התואר באירוע השנתי של AIMBE שהתקיים ב-27 במרץ בוושינגטון.

פרופ' לבנברג ופרופ' שרודר בטקס בוושינגטון

פרופ’ לבנברג ופרופ’ שרודר בטקס בוושינגטון

עם קבלתם ל-AIMBE מצטרפים שני החוקרים לשורה ארוכה של עמיתים המייצגים את שני האחוזים העליונים של המהנדסים בתחומי הרפואה והביולוגיה. שלושה מהמדענים ברשימה זו זכו בפרסי נובל – פרופ’ פרנסס ארנולד (כימיה, 2018), פרופ’ פול לוטרבור (פיזיולוגיה או רפואה, 2003) ופרופ’ הרמן בורלוג (שלום, 1970).

פרופ’ לבנברג ופרופ’ שרודר הם חוקרים עתירי הישגים בעולם המדעי המיישמים את עבודתם המחקרית ושותפים בהקמת חברות סטארטאפ. שניהם השלימו את הפוסט-דוקטורט בהנחייתו של אותו מנחה – פרופ’ רוברט לנגר מ-MIT, חתן פרס הארווי מטעם הטכניון לשנת 2003.

פרופ’ שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית נבחרה כעמיתה ב- AIMBE “על הובלת מחקרים בהנדסה ביו-רפואית ופרויקטים יישומיים הרותמים מחקרים בתאי גזע ובהנדסת רקמות לרפואה רגנרטיבית ולייצור מזון.” במהלך השנים זכתה פרופ’ לבנברג בפרסים רבים ובהם פרס ברונו ופרס רפפורט, רשמה עשרות פטנטים והקימה כמה חברות הזנק. היא הייתה נשיאת האגודה הישראלית לתאי גזע ועד לאחרונה דיקנית הפקולטה להנדסה ביו-רפואית.

פרופ’ לבנברג היא חוקרת בעלת שם עולמי בהנדסת רקמות, שפיתחה טכנולוגיות ליצירת רקמות להשתלה באזורים פגועים בשריר, בלב, בעצם ובחוט השדרה. לאחרונה היא הציגה טכנולוגיה ליצירת אוזן מהונדסת שתחליף אוזניים שלא התפתחו כראוי. בשנים האחרונות היא רותמת את מחקריה גם ליצירת בשר מתורבת, והחברה שהוקמה על סמך מחקריה (אלף פארמס) כבר הציגה את סטייק האנטריקוט המתורבת הראשון בעולם בגודל מלא.

פרופ' שולמית לבנברג בקבלת האות בטקס

פרופ’ שולמית לבנברג בקבלת האות בטקס

פרופ’ אבי שרודר מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון נבחר לעמית AIMBE “על תרומותיו יוצאות הדופן לפיתוחן של ננו-טכנולוגיות רפואיות ובהן ננו-רפואה מדויקת ודרכים חדשות לטיפול בסרטן ובבעיות אורטופדיות.” כיום הוא חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון וראש המעבדה לטכנולוגיות רפואה מותאמת אישית.

מחקריו של פרופ’ שרודר עוסקים בממשק שבין ננוטכנולוגיה ורפואה ומקדמים אבחון וטיפול במחלות כגון סרטן ופרקינסון באופן המותאם למטופל. הוא נשיא האגודה הישראלית להנדסה כימית וחבר האקדמיה הצעירה הישראלית. פרופ’ שרודר פרסם עשרות רבות של מאמרים מחקריים, רשם עשרות פטנטים והקים כמה חברות הזנק.

פרופ' אבי שרודר בקבלת האות בטקס

פרופ’ אבי שרודר בקבלת האות בטקס

 

צילום: באדיבות AIMBE