מאיטליה באהבה: “החיים כמדענית”

לכבוד יום האישה הבין-לאומי נחנכה בטכניון, בנוכחות שגריר איטליה, תערוכה ייחודית המוקירה נשים במדע

לרגל יום האישה הבין-לאומי נחנכה בטכניון, התערוכה “החיים כמדענית”, תערוכת צילומים של הצלם ז’רלד ברונו המציגה 40 דיוקנאות של מדעניות איטלקיות מעוררות השראה.

התערוכה נוצרה מתוך מיזם מאגר המידע ״100 נשים נגד סטריאוטיפים״. מיזם זה הוקם בתמיכת נציגות האיחוד האירופי באיטליה מתוך רצון לגבור על הטיות והכללות הקשורות לעתים קרובות לעבודתן של נשים בתחומי המדע וההנדסה.

את האירוע פתחו סגנית שגריר איטליה שרה אתי קסטלני, נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, סגנית הנשיא לגיוון והכללה פרופ’ עדי זלצברג ומנכ”ל חברת בראקו אימג׳ינג ד”ר פולביו רנולדי. נשיאת קבוצת בראקו ד”ר דיאנה בראקו שלחה את ברכתה מרחוק. את הרצאת הפתיחה נשאה פרופ’ שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית: יצירת רקמות להשתלה באמצעות ביו-הדפסה.

התערוכה נוצרה על ידי קרן בראקו האיטלקית והובאה לטכניון במאמץ משותף של שגרירות איטליה בתל אביב, הטכניון ואגודת ידידי הטכניון באיטליה. לאחר האירוע שהתקיים במרכז המבקרים ע”ש דיויד וג’נט פולק נחנכה התערוכה החדשה על ידי גאלה ברניני, המזכירה הראשית של קרן בראקו, שהציגה את היצירות עם האוצרת ולריה גסלב.

התערוכה תורגמה לעברית, ערבית ואנגלית והוצבה במדשאה ע”ש ארנה פינצ’י ויטרבי, מול הספרייה המרכזית, עד סוף יוני 2023. יועצת להצבת התערוכה בטכניון: אוצרת ולריה גסלב. מעצבים: הגר מסר ועופרי פורטיס. הדפסה והתקנה: לדרמן בע”מ