קשרי אקדמיה-תעשייה

אינטל תרמה לטכניון מכשיר אפיון מתקדם שישמש את הסטודנטים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים

צעד חשוב בשיתוף הפעולה בין אינטל לפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון: אינטל תרמה לפקולטה מכשיר אפיון מתקדם שיסייע בהכשרת סטודנטיות וסטודנטים בתואר ראשון כמהנדסים ומדענים מובילים. המכשיר החדש, ‘גשש כוח אטומי’ (AFP), מאפשר לבצע מדידות חשמליות מורכבות בהתקנים ננוטכנולוגיים. הוא הגיע היישר ממעבדות המחקר והפיתוח של החברה, שם הוא שימש לפיתוח שבבים חדשניים. המכשיר יעמוד לרשות הסטודנטים בקורסי המעבדה המתקדמים בפקולטה לאפיון התכונות החשמליות של מבנים ננומטרים שאותם הם יוצרים בעצמם.

מטעם הטכניון הוביל את היוזמה פרופ’ יכין עברי. לדבריו, “שיתוף הפעולה ההדוק והמתמשך עם אינטל מבטא את מחויבותנו ההדדית להכשרת דור העתיד ומסייע לנו לשמר את מעמדו של הטכניון כמקום המוביל להכשרת מהנדסי חומרים. המכשיר למדידות חשמליות שאינטל תורמת יאפשר לסטודנטים לאפיין חומרים שהם מייצרים בקורסי המעבדה באופן המשקף החומר הנלמד בקורסים העיוניים, תוך שימוש בכלים עדכניים ורלוונטיים בתעשייה שצפויה לקלוט אותם לאחר סיום הלימודים.”

לדברי דיקנית הפקולטה פרופ’ גיטי פריי, “אנו מייחסים חשיבות רבה לקורסי המעבדות המתקדמים, שם חובר הידע התאורטי של הסטודנטים עם העבודה המעשית על המכשור המחקרי וההנדסי שבו ישתמשו גם מחוץ לאקדמיה. המכשיר החדש יאפשר לנו להרחיב ולהעמיק התנסות חשובה זו במהלך לימודי התואר הראשון.”

בתמונה, משמאל לימין: ד"ר סיגל בן-צבי, מנהלת קשרי אינטל-טכניון; מריאנה וקסמן, מנהלת קשרי האקדמיה של אינטל ישראל; מירב שטרית, אחראית תכנון הון אנושי למרכזי הייצור של אינטל ישראל; פרופ' גיטי פריי, דיקנית הפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון; ואסתי גזית, רכזת קשרי אקדמיה באינטל ישראל פרופ' יכין עברי, הפקולטה למדע והנדסה של חומרים

בתמונה, משמאל לימין: ד”ר סיגל בן-צבי, מנהלת קשרי אינטל-טכניון; מריאנה וקסמן, מנהלת קשרי האקדמיה של אינטל ישראל; מירב שטרית, אחראית תכנון הון אנושי למרכזי הייצור של אינטל ישראל; פרופ’ גיטי פריי, דיקנית הפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון; ואסתי גזית, רכזת קשרי אקדמיה באינטל ישראל
פרופ’ יכין עברי, הפקולטה למדע והנדסה של חומרים