ראשונה בתכנון

סטודנטית מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון זכתה במקום הראשון בתחרות האיגוד האירופי לאדריכלות נוף

הסטודנטית גלי ורדי מהטכניון זכתה בתחרות עבודות סטודנטים של IFLA  – האיגוד האירופי לאדריכלות נוף. ורדי, סטודנטית במסלול לאדריכלות נוף, זכתה בתחרות במקום הראשון בקטגוריית “תכנון רעיוני”.

 מתווה “השביל האיתן”

פרויקט הגמר שזיכה את ורדי בפרס הוא “שביל איתן: תכנון אסטרטגי להתמודדות עם שריפות הענק בהרי ירושלים”. הפרויקט נערך במסגרת סטודיו “LandBasics משבר אקלים וסביבה _ נופים מקומיים” בהנחיית אדר’ נוף עליזה ברוידא, אדר’ נוף מתניה ז”ק ואדר’ נוף איזבלה לוי ובתמיכת מחקר קורס הסטודיו של ד״ר שירה וילקוף. ורדי הוזמנה להציג את עבודתה במסגרת האסיפה השנתית של איגוד אדריכלי הנוף האירופי שנערכה בהלסינקי בחודש שעבר.

הפרויקט נערך נוכח משבר האקלים והתגברותן של שריפות ענק, ומתמקד במפגעים ובנופים שנחשפו בעקבות השריפה שפרצה בהרי ירושלים באוגוסט 2021. שריפה זו אילצה אלפי תושבים, ובהם דיירי בית החולים “איתנים”, להתפנות מבתיהם. השריפה, שהתפשטה לשטח של 11 אלף דונם, גרמה נזק עצום ליערות בסביבה.

מניתוח של התפתחות השריפה מתברר כי היה ביכולתם של שרותי הכיבוי לבלום את האש אילו היו מודעים לאזורי החיץ הקיימים באזור – שבילים שנועדו לבלום שריפות. ורדי הסיקה מכך את נחיצותה של הערכה שיטתית של אזורי החיץ ותכננה במסגרת הפרויקט את “השביל האיתן” (The resilient path) – שביל שיחבר את היישובים ביער וישזור את שבילי החיץ לכדי מערכת מובנית. באמצעות צמחייה עמידה לאש ונקודות חיבור לאספקת מים ישמש השביל עצמו כחיץ אפקטיבי ויספק גישה לכוחות הכיבוי ודרך מילוט לתושבים ולמטיילים המצויים בסכנה. למערכת כזו השלכות חיוביות נוספות, ובימים כתיקונים ישמש השביל כתשתית למטיילים שייחשפו באמצעותו ליער ולתהליכי התחדשותו כיער בר-קיימא, כמו גם לשימור ערכי תרבות כתשתית הטרסות ההיסטוריות שנחשפו בשריפה ולשחזור נופי הבוסתן כחלק מהיער.

פוסטר המציג את פרויקט "השביל האיתן"

פוסטר המציג את פרויקט “השביל האיתן”

לפרויקט של גלי ורדי: כאן

להכרזה על הזוכים: כאן