מלוקלי לגלובלי

מרכז היזמות והחדשנות בטכניון מרחיב את פעילותו מחוץ לגבולות ישראל

ביקור בקורנל-טק. במרכז: ראש מסלול Azrieli Start-Up MBA ד”ר שרה לב

 ביקור בקורנל-טק. במרכז: ראש מסלול Azrieli Start-Up MBA ד”ר שרה לב

בשלוש שנות פעילותו הראשונות היה t-hub, מרכז היזמות והחדשנות בטכניון, למותג מוכר בטכניון ומחוצה לו. המרכז מיצב את עצמו כמוביל בתחומו, הקים ערוצי תוכן, יזם מגוון פעילויות המספקות כלים ומיומנויות המקדמות השתלבות והובלה בשוק העבודה של המאה ה-21 ויצר קהילה תומכת של אלפים המשתתפים בפעילויות אלה. במהלך השנה החולפת ועל בסיס חזונו החל המרכז להקים גשרים הבאים לקדם הפריה הדדית עם מוקדי פעילות הטכניון בחו”ל, תוך העצמת פעילויות קיימות לחיבור התאוריה לפרקטיקה ברמה הגלובלית.

במסגרת הרחבת הפעילות הגלובלית התקיים בחודש מאי ביקור ראשון של סטודנטים ממסלול Azrieli Start-Up MBA במכון טכניון קורנל ע”ש ג’ייקובס (JTCI). את הביקור ארגנה והובילה ראש המסלול ד”ר שרה לב, ואליה התלווה פרופ’ עזרי טרזי, ראש t-hub. בביקור זה נפגשו הסטודנטים עם יזמים בתוכנית Runway Startup במכון ג’ייקובס, נחשפו לאקו-סיסטם היזמי בניו יורק ונפגשו עם משקיעים, יזמים, מנטורים ויועצים מקצועיים מובילים. הסטודנטים הציגו בערב הפיצ׳ים בלב מנהטן, נחשפו למיזמים ב-Open Studio עם הסטודנטים של קורנל-טק ונפגשו עם אנשי אגודת ידידי הטכניון בארצות הברית.

שחר פולק, הלומד במסלול Azrieli Start-Up MBA, אמר על הביקור כי “בכל שנותיי באקדמיה לא חוויתי שבוע משמעותי כמו השבוע שעברנו שם. הנסיעה הייתה מדהימה. יצא לנו להכיר מקרוב את האקו-סיסטם הסטארטאפיסטי בניו יורק, והרגשתי שאני מיישם את השנתיים האינטנסיביות של התוכנית בעבודה עם מנטורים מהשורה הראשונה. זאת הייתה קפיצת מדרגה ענקית. גולת הכותרת של השבוע הייתה הצגת המיזמים שלנו לפני קהל ומשקיעים במרכז מנהטן. החיבור בינינו ובין הסטודנטים מקורנל-טק יצר מערכות יחסים חדשות ומדהימות, והקשרים עם המרצים והמנטורים היו מפרים לשני הצדדים. לסיכום, לא יכולתי לקוות לשבוע מוצלח יותר.”

קבוצת הסטודנטים מקנדה בתצפית מהר הזיתים

 קבוצת הסטודנטים מקנדה בתצפית מהר הזיתים

הרחבת הפעילות לרמה הגלובלית הובילה גם להקמת קורס חילופי סטודנטים בשם “היבטים גלובליים של חדשנות טכנולוגית ויזמות” – שיתוף פעולה המתקיים זו השנה השנייה בין אוניברסיטת ווטרלו שבקנדה ובין הטכניון. את הקורס מובילים ד”ר דינה רפאל מארק-רייך, מנהלת תוכנית ההתמחות המשנית במנהיגות יזמית ב-t-hub, וד”ר אוקי איגובלי מאוניברסיטת ווטרלו. הקורס מתקיים במהלך שלושה שבועות בקיץ והוא כולל נסיעה לקנדה של הסטודנטים הישראלים, ביקור גומלין של הסטודנטים הקנדיים, לימודים משותפים בקמפוס הטכניון וביקורים באתרי מורשת ובחברות טכנולוגיה.

במסגרת הקורס ביקרה קבוצת הסטודנטים מווטרלו בחיפה וכאן קיימה מפגשים במגוון פורמטים עם חברות מובילות בהייטק הישראלי כדי להכיר את התרבות היזמית המקומית. הביקור הראשון היה בחברת NVIDIA ביקנעם, שם למדו הסטודנטים להכיר את הפלטפורמה שמציעה החברה לשוק הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה ואת הכרטיסים הגרפיים הייחודיים שפיתחה החברה. משם המשיכה הקבוצה למעבדות המחקר של IBM בחיפה להרצאות על רחפנים, מחשוב קוונטי ועוד. למוחרת ביקרה הקבוצה בפיליפס ושמעה על פעילויות ומוצרים חדשים, ולאחר מכן ביקרה בחברת אקסיליון.  מרכז היזמות הוא מוקד ידע כלל-טכניוני המטפח ומשלב ערכים של יזמות ויצירה בתרבות הקמפוס, בתוכניות הלימוד וביישום ובמסחור תוצאות המחקר בטכניון. המרכז מעודד את תרגום הפעילות המדעית והחשיבה היזמית בטכניון לטובת הכלכלה והחברה בישראל והאנושות כולה.