מרכז המצוינות של Intel oneAPI בטכניון

הטכניון גאה על הכרתו כמרכז מצוינות של Intel oneAPI, שיתמוך בהוראה של מחשוב מדעי תוך שימוש בכוחם של מעבדים (CPUs) ומאיצים (GPUs) מסוגים שונים עם תכנות חוצה הארכיטקטורות oneAPI.

את מרכז המצוינות מובילים ד”ר גל אורן ופרופ’ חגית עטיה מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בטכניון, בשיתוף פרופ’ דני הנדלר מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון.

במרכז יוצע קורס מקיף שיכסה את האפשרויות הבסיסיות והמתקדמות של שימוש ב-oneAPI ו-*OpenMP עבור מקבול משתף זיכרון, במיוחד עם מאיצים, תוך שימוש בענן המפתחים של אינטל. המרכז יסייע להכשיר את הדור הבא של מפתחים בתחום זה באמצעות קידום פרויקטים אשר יעסקו בזיהוי יישומי HPC/AI בקוד פתוח דרך oneAPI באמצעות OpenMP/SYCL. מרכז המצוינות יפתח קורסים נוספים בקוד פתוח, יציע פעילויות להכשרות, יקיים נוכחות מקוונת וירחיב את הפעילות בתחום החינוך בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב ואוניברסיטאות נוספות.

“אנו נרגשים להקים את מרכז המצוינות החדש של oneAPI עם אינטל”, אומר מוביל המיזם, ד”ר אורן. “מכיוון שמחשבי-על הטרוגניים ברחבי העולם נמצאים במגמת עלייה, ומחשוב רב-ביצועים מגוון קיים כמעט בכל מקום, יש לחנך דור של מפתחים אשר יוכלו לדחוף את ביצועי היישומים הישנים והחדשים עד קצה היכולת. עם oneAPI נוכל לסגור את הפער בין תוכנה לחומרה ולנצל את מלוא הפוטנציאל של שתיהן. העתיד, בהקשר הזה, כבר כאן, ואנחנו מתכננים למצות את ההזדמנות״.

“מרכז המצוינות של oneAPI בטכניון, הראשון בישראל, הוא צעד מרגש קדימה המכין את הסטודנטים לעולם מחשוב מרובה ארכיטקטורות על ידי SYCL ו-oneAPI,״ אומר סקוט אפלנד, דירקטור בכיר של תוכניות האקוסיסטם למפתחים באינטל. “מרכז oneAPI זה מביא מיומנויות תכנות פתוחות ותקניות לסטודנטים כדי לחדש, להניע מחקר ולקדם מדע ותעשייה.”