שר החוץ של איחוד האמירויות ביקר בטכניון

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר לשר, השייח׳ עבדאללה בן זאיד: "המפתח להמשך ההתקדמות המדעית והטכנולוגית הוא שיתוף פעולה, והסכמי אברהם הם חלון הזדמנויות עבור כולנו"

שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד, ביקר בטכניון ונפגש עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון ועם סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ אלון וולף. הביקור בטכניון חתם את ביקורו של בן זאיד בישראל לציון שנתיים לחתימה על הסכמי אברהם.

שר החוץ השייח׳ עבדאללה בן זאיד עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (מימין)

שר החוץ השייח׳ עבדאללה בן זאיד עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון (מימין)

השר השייח׳ בן זאיד השלים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת האמירויות. לתפקידו הנוכחי הוא התמנה ב-2006 לאחר ששימש כשר ההסברה האמירתי. בסיור בטכניון אמר השר כי “הטכניון משמש מודל עולמי לקידום החינוך והמחקר המדעי כמרכיבים מרכזיים בצמיחתה של ישראל. הטכניון תרם רבות לפיתוחם של ישראל ושוק העבודה הישראלי בכך שהכשיר בוגרים על פי הסטנדרטים הבין-לאומיים הגבוהים ביותר.” שר החוץ התרשם מאוד מהמיצגים המדעיים שהוצגו לו בטכניון והבטיח לשוב ולבקר בקרוב בקמפוס עם חברי סגל מאיחוד האמירויות כדי לקדם שיתופי פעולה אקדמיים. “איחוד האמירויות ומדינת ישראל מקיימות שיתוף פעולה משמעותי בהוראה, במחקר ובמגזר הטכנולוגי. כיום קיימות הזדמנויות להרחיב ולפתח שיתוף פעולה זה מתוך חתירתן של שתי האומות לשגשוג כלכלי ולצמיחה בת קיימא.”

שר החוץ השייח׳ עבדאללה בן זאיד (במרכז) עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (מימין) וסגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' אלון וולף

שר החוץ השייח׳ עבדאללה בן זאיד (במרכז) עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון (מימין) וסגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ אלון וולף

נשיא הטכניון פרופ’ סיון אמר לשר ולחברי המשלחת כי “מעטות האוניברסיטאות שהשפיעו באופן דרמטי כל כך על מדינותיהן כפי שהשפיע הטכניון על מדינת ישראל. הסכמי אברהם עם איחוד האמירויות הם חלון הזדמנויות לשיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי. חינוך ומדע הם נושאים המחברים בין אנשים, ונשמח לשיתופי פעולה מחקריים ואקדמיים עם אוניברסיטאות באיחוד האמירויות.”

הביקור התקיים במרכז המבקרים ע”ש פולק בטכניון, שם מוצגות התגליות ופריצות הדרך המחקריות והטכנולוגיות של חוקרי הטכניון, בהן תגליותיהם של חתני פרס נובל מהטכניון ופיתוחים שהובילו להקמת חברות טכנולוגיות פורצות דרך. שתיים מהחברות האלה הן מזור רובוטיקה, שהוקמה על בסיס טכנולוגיה שפיתח פרופ’ משה שהם מהפקולטה להנדסת מכונות, ונובוקיור שהוקמה על בסיס טכנולוגיה לטיפול חדשני בסרטן של פרופ’ אמריטוס יורם פלטי מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט.

שר החוץ השייח׳ עבדאללה בן זאיד סוקר את מיצג הננו-תנ"ך במרכז המבקרים ע"ש פולק בטכניון

שר החוץ השייח׳ עבדאללה בן זאיד סוקר את מיצג הננו-תנ”ך במרכז המבקרים ע”ש פולק בטכניון

לשר החוץ האמירתי נלוו השר אחמד עלי אל סייג, עוזר השר לענייני תרבות עומאר סייף גובאש, שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג’ה, יועץ השר עבדולה אל חרתי, ראש לשכת שר החוץ וועבדול רחמן אל נקבי ושגריר ישראל לאמירויות אמיר חייק.