הטכניון ראשון באירופה ברישום פטנטים בארה”ב

63 פטנטים של הטכניון אושרו בארה"ב בשנת 2021 והציבו את הטכניון במקום הראשון מבין האוניברסיטאות בישראל ובאירופה כולה

הטכניון הוא האוניברסיטה המובילה באירופה, וה-40 בדירוג העולמי, במספר הפטנטים המאושרים בארצות הברית. כך עולה מדירוג של האקדמיה האמריקאית הלאומית לממציאים וארגון IPO. הדירוג מבוסס על נתוני משרד הפטנטים האמריקאי לשנת 2021.

הטכניון, עם 63 פטנטים בשנת 2021, מקדים ברשימה זו אוניברסיטאות ותיקות וידועות ובהן אוקספורד, פרינסטון וג’ורג’יה טק. אוניברסיטה ישראלית נוספת שנכנסה לדירוג היא אוניברסיטת ת”א (מקום 68). בראש הרשימה דורגה האוניברסיטה של קליפורניה  (University of California).

פרופסור קובי רובינשטיין, המשנה לנשיא הטכניון למחקר, בירך את החוקרים, חברי הסגל והסטודנטים על ההישג המרשים. “האצתם של מיסחור פיתוחים ורישום פטנטים היא יעד הנגזר מההחלטה האסטרטגית להדק את הקשר בין האקדמיה והתעשייה. הטכניון משקיע משאבים רבים בנושא זה, ובכוונתנו להמשיך את המגמה האמורה כדי לתרגם את הקניין הרוחני שנוצר בטכניון ליישומים המשפיעים על האנושות.”

פרופסור קובי רובינשטיין

פרופסור קובי רובינשטיין

תיק הפטנטים של הטכניון כולל כיום יותר מ-1,500 בקשות לפטנט ופטנטים רשומים. את תהליכי המסחור ורישום הפטנטים מובילה זרוע המסחור של הטכניון (T3), המקיימת מאות שיתופי פעולה עם התעשייה ומקדמת את הקמתן של חברות סטארטאפ המבוססות על ידע טכניוני – כ-15 חברות חדשות בכל שנה. כיום נמנה הטכניון עם 20 האוניברסיטאות המובילות בתחום היזמות והקמת חברות.

לדירוג – לחצו כאן