מכון זימין יוקם בטכניון ויתמקד בבינה מלאכותית ברפואה

רשת מכוני זימין באוניברסיטאות עוסקת בפיתוחים טכנולוגיים יישומיים לקידום האנושות

מימין לשמאל: יו"ר הקורטוריון סקוט לימסטר, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, נשיא קרן זימין בוריס זימין, המשנה לנשיא ומנכל הטכניון פרופ' בועז גולני ומייסד שותף בקרן זימין אאוגי פבלה

מימין לשמאל: יו”ר הקורטוריון סקוט לימסטר, נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, נשיא קרן זימין בוריס זימין, המשנה לנשיא ומנכל הטכניון פרופ’ בועז גולני ומייסד שותף בקרן זימין אאוגי פבלה

ביום שישי האחרון, 10 ביוני, נחתם הסכם בין הטכניון לקרן זימין. על פי ההסכם תתמוך הקרן בייסודו ובהפעלתו של מכון זימין לפיתוחי AI ברפואה בטכניון.

המכון החדש, שבראשו יעמוד פרופ’ שי שן-אור מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, יתמקד במחקר יישומי בבינה מלאכותית ברפואה ובבריאות האדם.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי “לפני יותר משנתיים, אחרי שהתמניתי לתפקיד הנשיא, יצאה לדרך יוזמת בריאות האדם בטכניון (THHI), שנועדה לקדם את בריאות האדם באמצעות מחקרים בין-תחומיים המחברים טכנולוגיה ורפואה. המרכז החדש הוא מרכיב מרכזי בחזון של שיתוף פעולה וחיבור בין מדע, הנדסה ורפואה. אין ספק שפיתוח טכנולוגי הוא מרכיב מרכזי בעתיד הרפואה, ואנו מודים לקרן זימין ומוקירים את החלטתה להקים בטכניון את המכון השלישי שלה. אני סמוך ובטוח שמכון זימין בטכניון ימשוך רבים מחוקרינו ויקדם מחקרים יישומיים שיאיצו את פיתוחן של טכנולוגיות חיוניות חדשות.”

בוריס זימין, נשיא קרן זימין, אמר כי “אנו מאמינים בכל ליבנו במקומה המרכזי של החדשנות ברפואה ובבריאות האדם. קרן זימין תומכת במחקר יישומי בתחומים אלה מאז 2018, תוך התמקדות בפתרונות הנדסיים, ואנו נרגשים על שיתוף הפעולה עם הטכניון, מהאוניברסיטאות המתקדמות בעולם, ועל הרחבת התמיכה שלנו במחקר בבינה מלאכותית ברפואה. ישראל ידועה כמקור של כישרונות מדהימים בעליל במחקר ובחדשנות טכנולוגית. אנו סומכים על הכישרונות מהטכניון ועל מנהיגותו של מכון זימין שיספקו תוצאות מרחיקות לכת ויסייעו בתרגום מחקרים מדעיים בטכניון ליישומים שיועילו לאדם ויותירו חותם משמעותי על עתיד הרפואה.”

תוכנית מכוני זימין יצאה לדרך בשנת 2018, עם השקת מכון זימין לפיתוחים הנדסיים המשפרים את חיי האדם באוניברסיטת תל אביב. המכון השני, מכון זימין לערים חכמות ובנות קיימא, החל לפעול
ב-2020 באוניברסיטת אריזונה בארצות הברית. כל אחד ממכוני זימין מתמחה בנושא אחר, אולם המכונים השונים מקיימים ביניהם שיתוף פעולה מחקרי לטובת פיתוח פרויקטים טכנולוגיים יישומיים שיש להם השלכות ממשיות על העולם.

בכירי הטכניון ונציגי קרן זימין בטקס החתימה

בכירי הטכניון ונציגי קרן זימין בטקס החתימה

מכון זימין בטכניון יפעל במסגרת MLIS  – המרכז ללמידה חישובית ולמערכות נבונות בטכניון. הוא יקדם פרויקטים בין-תחומיים ויפתח טכנולוגיות המבוססות על ביג דאטה ועל למידה חישובית לשיפור בריאות האדם בכל הרמות – בתי חולים, מרפאות, פיתוח תרופות, טיפול ביתי ומיכשור רפואי לביש. המכון יפרסם קולות קוראים ויתמוך בפרויקטים נבחרים, עם העדפה להצעות שיש בהן מרכיב יישומי. המכון יתמוך ב-3 עד 5 פרויקטים בכל שנה.

המשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון פרופ’ בועז גולני אמר כי “אנו מודים לקרן זימין על נדיבותה ועל תמיכתה בהקמת המרכז החדש. הטכניון  נמצא בצמרת העולמית של מחקר ופיתוח בבינה מלאכותית, והקמת המרכז תוסיף נדבך משמעותי בפעילותו של הטכניון בשילוב בינה מלאכותית (AI) ברפואה. פעילות המרכז רותמת חוקרים מפקולטות מגוונות ומשתרעת על תחומים שונים של בינה מלאכותית למטרה המשותפת של שיפור בריאות האדם על כל היבטיה.”

חותמים על ההסכם. מימין לשמאל - בוריס זימין, המשנה לנשיא ומנכל הטכניון פרופ' בועז גולני והמשנה לנשיא למחקר פרופ' קובי רובינשטיין.

חותמים על ההסכם. מימין לשמאל – בוריס זימין, המשנה לנשיא ומנכל הטכניון פרופ’ בועז גולני והמשנה לנשיא למחקר פרופ’ קובי רובינשטיין.

מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, בוריס זימין, אאוגי פבלה ורופ' בועז גולני

מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, בוריס זימין, אאוגי פבלה ופרופ’ בועז גולני