יריד הפרויקטים בפקולטה למדעי המחשב: טכנולוגיה בשירות החברה

בפרויקטים : מיטת בית חולים חכמה המתריעה על סכנת נפילה, פרוטזת שחייה לקטועי יד, מערכת לייעול חנויות יד 2, רובוט הפותר קובייה הונגרית על סמך פקודות קוליות, אפליקציה לניטור ביתי של זיהום אוויר ואפליקציות לתמיכה בעמותות שונות

תמונה כללית של היריד

תמונה כללית של היריד

השבוע התקיים בטכניון יריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בהשתתפות עשרות סטודנטים לתואר ראשון. ביריד הוצגו עשרות פרויקטים במגוון תחומים תחת הקטגוריות הבאות: האינטרנט של הדברים (IoT), אפליקציות לאנדרואיד, הנדסת תוכנה ותקשורת מחשבים.

רבים מהפרויקטים ביריד, בהובלת איתי דברן ותום סופר מהמרכז לטכנולוגיות חכמות (ICST) במדעי המחשב, רותמים טכנולוגיות שונות למען החברה, לדוגמה מיטת בית חולים חכמה המתריעה על סכנת נפילה, פרוטזת שחייה לקטועי יד, מערכת לייעול חנויות יד 2, רובוט הפותר קובייה הונגרית על סמך פקודות קוליות, אפליקציה לניטור ביתי של זיהום אוויר ואפליקציות לתמיכה בעמותות שונות.

הסטודנטית אלינור גינזבורג, שהתנדבה במשך תקופה במחלקת נוירוכירורגיה ברמב”ם, למדה שניתוחי המוח והטיפולים הנלווים גורמים במקרים רבים לטשטוש ובלבול. כתוצאה מכך מנסים מטופלים לעתים לטפס על מעקה המיטה ונופלים לרצפה. יחד עם ליאור קושרב ותומר רון פיתחה אלינור מערכת המספקת לצוות הרפואי התראה מוקדמת על ניסיונות מסוכנים כאלה.

מיטה המונעת נפילות מאושפזים עם פגיעה נוירולוגית

מיטה המונעת נפילות מאושפזים עם פגיעה נוירולוגית

הסטודנטיות נור שבאט ונואל שיח’ פיתחו מערכת המנתחת ביצועים של גולשים אולימפיים ומספקת מידע על הנתונים המסייעים לגולשים אלה בניצחון. המערכת בנויה על חיישנים ועל אנליזה ממוחשבת של המידע המתקבל מהם ופועלת גם במקומות שאין בהם קליטה סלולרית. היא פותחה בשיתוף מכון וינגייט והפקולטה להנדסה ביו-רפואית.

הסטודנטים נדב קירי, בן שני ונועה רוזנטל פיתחו פרוטזה חכמה המסייעת לקטועי יד לשחות, זאת באמצעות חיישנים המזהים את מיקום הזרוע ורשת נוירונים הלומדת את התנהגותו של המשתמש.

דינה אלכסנדרוביץ’, רחלי צפווצקי ומאיה שטיין פתחו אפליקציה המסייעת בהתנהלות של חנויות לבגדים משומשים. האפליקציה מאפשרת להכניס למערכת כל פריט שמגיע לחנות וכך לנהל את המלאי ולאפשר ללקוחות למצוא בקלות את הבגדים שהם רוצים.

רובוט הפותר קובייה הונגרית בעזרת פקודות קוליות

רובוט הפותר קובייה הונגרית בעזרת פקודות קוליות

החממה החברתית בטכניון, המתמחה במחקר ובחינוך למעורבות טכנולוגית בקהילה, משתפת פעולה עם המרכז לטכנולוגיות חכמות בפרויקטים אלו, והשנה הייתה מעורבת בחמישה מהפרויקטים שהוצגו ביריד: מערכת לניהול עובדים בעמותת “פעמונים”, אפליקציה המסייעת באיסוף ציוד אלקטרוני למיחזור, לוח תקשורת המסייע לאנשים עם שיתוק מוחין, מערכת תומכת עבור “החצר הנשית” – מרחב נשי רב-תרבותי עבור נערות ונשים במצבי מצוקה וסיכון ומערכת IoT לתמיכה במוגבלי ראייה במפעל מגדל-אור. המערכת האחרונה שולבה גם בפרויקט גמר של סטודנטים במסגרת ‘זרעים של חדשנות’ של הפקולטה לתעשייה וניהול.

ערכה לימודים המשלבת רובוטיקה ותאטרון בובות

 ערכה לימודית המשלבת רובוטיקה ותאטרון בובות

 

לרשימת הפרויקטים המלאה: כאן