אסיל נעמה ממשיכה את דרכה בחלל

בשנה שעברה גילתה אסיל נעמה, שלמדה אז לתואר ראשון בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון, שני אסטרואידים חדשים. זאת במסגרת "קמפיין ציד האסטרואידים" של נאס"א.

אסיל נעמה

אסיל נעמה

היא הייתה הישראלית היחידה שניגשה לאתגר, ובעקבות הגילוי נקראו שני האסטרואידים על שמה. הגילוי, לדבריה, התאפשר בזכות טכנולוגיות שונות שלמדה גם במעבדתו של פרופ’ דן אדם בפקולטה, וגם באופן עצמאי במשך מספר חודשים.

בעקבות אותה זכייה ראשונה הקימה נעמה עם שתי שותפות, האחיות איה זריקי וג’מילה זריקי, שתיהן בעלות רקע בתחום החלל, את עמותת ASTROFINDERS שנועדה להנחיל את הידע לתלמידים ולתלמידות בישראל.

עד כה פתחו השלוש ארבע קבוצות למידה בצפון – בעין מאהל, בריינה, באום אל פחם ובכפר כנא – ובקרוב צפויות להיפתח קבוצות נוספות בכל רחבי הארץ. בנוסף לקבוצות אלה, הנפתחות במסגרת בתי ספר, יפעלו קבוצות לנרשמים עצמאים בפלנטריום החדש “וי פלנט” בנוף הגליל. בקבוצות אלה רוכשים התלמידים ידע מדעי ומיומנויות שונות ובהן ניתוח תמונה, עיבוד תמונה, חלל, רובוטיקה, מדעי מחשב ופיזיקה.

יחד עם תלמידות עין מאהל – הקבוצה הראשונה שהקימה העמותה – גילו שלוש המייסדות לאחרונה 15 אסטרואידים חדשים. כמו נעמה בשנה שעברה, גם תלמידות עין-מאהל יקבלו תעודות רשמיות על גילוי האסטרואידים. אסיל, איה וג’מילה עצמן גילו לאחרונה ארבעה אסטרואידים שייקראו, לבקשתן, כפר כנא, דיר אל-אסד, עין מאהל ו-AJA – קיצור של שמותיהן הפרטיים.

בשנה החולפת סיימה נעמה את התואר הראשון והחלה תואר שני בפקולטה להנדסת מכונות. כעת היא משלימה קורסים ואחריהם תתחיל את המחקר בהנחיית פרופ’ אלון וולף מהפקולטה להנדסת מכונות וד”ר פיראס מואסי מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית. ולחלל, כמובן, היא לא מתכוונת להניח.