עולמות של חומרה

הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי קיימה, בשיתוף התעשייה, אירוע החושף את הסטודנטים לעולמות החומרה

שלומית וייס

 שלומית וייס

הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי קיימה לאחרונה את האירוע “פסטיבל עולמות של חומרה”. האירוע נועד לחשוף את הסטודנטים לתחום הנדסת החומרה על כל העולמות שבו: עולם הסטודנט – מה כדאי ללמוד כאן ועכשיו ומהם מסלולי הלימוד (קבוצות התמחות) בתחום החומרה; עולם המחקר – פרויקטים ומחקרים שנעשים כיום בתחום; ועולם  הקריירה – איך משתלבים, איפה ומה עושים בעולם הגדול מחוץ לאקדמיה, החידושים האחרונים והחידושים שבדרך.

את הרצאות הפתיחה נשאו בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי בטכניון: שלומית וייס, סגנית נשיא באינטל העולמית; פרופ’ יואב עציון, חבר סגל בפקולטה וממייסדי SPEEDATA; ובילי הרבויה, סגן נשיא AWS וממייסדי Annapurna labs.

פרופ' יואב עציון

פרופ’ יואב עציון

חומרה (Hardware) היא שם כולל לרכיבים הפיזיים בהתקנים אלקטרוניים כגון מחשב וטלפון. בשנים האחרונות מתרחבות הפונקציות המבוצעות בחומרה, והתפתחויות כגון מחשוב ענן מצריכות פיתוחים מורכבים בתחום זה. הביקוש למהנדסי חומרה כבר אינו מגיע רק מחברות שבבים טיפוסיות אלא גם מענקיות תוכנה ובהן מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק. זה הרקע למחסור במהנדסי חומרה בארץ ובחו”ל.  לאחרונה הוקם בישראל פורום לקידום החומרה. הפורום, שבראשו עומד בוגר הפקולטה דדי פרלמוטר, יפעל להרחבת הכשרת המהנדסים בתחום החומרה ולהידוק קשרי אקדמיה-תעשייה בתחום זה.

“התחלתי במדעי המחשב אבל עברתי להנדסת מחשבים כי רציתי לעסוק ב’ברזלים’,” אמרה שלומית וייס. “ואכן, כיום אנחנו רואים כמה החומרה חשובה, ואחד האירועים שהבהירו לי את זה היה הצגה של רכיב שעבדנו עליו באינטל שלוש שנים. 5,000 איש עמדו ומחאו כפיים ל… צ’יפ. באותו רגע לא היה ספק שאנחנו, אנשי החומרה, עושים דבר משמעותי שמשפיע על העולם כולו.”

בילי הרבויה

 בילי הרבויה

באירוע השתתפו יותר מ-850 סטודנטים מהפקולטה ומפקולטות אחרות בטכניון, חברי סגל ועובדים.