חברת SolarEdge העניקה בטכניון פרסים, מענקים ומלגות ע”ש גיא סלע ז”ל: “רצה לעשות את העולם למקום טוב יותר”

ב-3 בינואר 2022 התקיים בטכניון טקס הענקת פרס מחקר, מענק מחקר ומלגות בתחום האנרגיה, במסגרת הפרויקט לזכרו של גיא סלע ז"ל, תרומת חברת SolarEdge.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון

בוגר הטכניון גיא סלע ז”ל ייסד את חברת SolarEdge בשנת 2006 עם ליאור הנדלסמן, מאיר אדסט, יואב גלין ואמיר פישלוב. החברה שהקימו היא מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, במיוחד בהקשר של הפקת חשמל מתאים סולריים.

גיא סלע נפטר בחודש אוגוסט 2019. הפרויקט לזכרו כולל הקמה של מעבדת PEARL לאלקטרוניקת הספק ואנרגיות מתחדשות בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי בטכניון, פרסי מחקר, מענקי מחקר ומלגות לתארים מתקדמים בתחום האנרגיה, האקתון אנרגיה דו שנתי לסטודנטים וסיורים לתלמידי תיכון בתוכנית האנרגיה ע”ש גרנד בטכניון.

בטקס בטכניון השתתפו נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, מנכ”ל חברת SolarEdge צבי לנדו, אלמנתו של גיא ברברה סלע, ונציגים מתוכנית האנרגיה ע”ש גרנד. “צר לי שלא זכיתי להכיר את גיא באופן אישי,” אמר נשיא הטכניון. “איני יודע כיצד השפיע עליו הטכניון, אבל הוא עצמו בהחלט השפיע על רבים כל כך. השותפות עם SolarEdge היא נדבך נוסף באסטרטגיה שהטכניון מוביל בשנים האחרונות – שותפות אמת בין התעשיה לאקדמיה והסרת הגבולות בין מחקר בסיסי למחקר יישומי. בעשור הקרוב נראה כי הגבולות הללו מיטשטשים ואנו פורצים ומשיגים יחדיו יעדים חדשים.”

ד"ר נדב אמדורסקי

ד”ר נדב אמדורסקי

“גיא רצה לעשות את העולם למקום טוב יותר,” אמר צבי לנדו מנכ”ל סולאראדג’. “המשימה המשותפת שלנו היא להפוך את ישראל למעצמת אנרגיה ממקורות בני-קיימא, ובשיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה נמשיך לחצות גבולות מעשיים ולהשיג יעדים מחקריים.”

את הטקס הנחה ראש תוכנית האנרגיה ע”ש גרנד בטכניון, פרופ’ יועד צור מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון, שאמר: “מאז הקמתה בשנת 2007 פועלת תוכנית האנרגיה בטכניון ליצירת התשתית ולקידום המחקר בתחום זה. התמיכה של תוכנית האנרגיה במחקר הובילה לתגליות מדעיות חשובות. אנו פועלים ליצירת שיתופי פעולה עם מוסדות מחקריים מובילים וגופי תעשייה בארץ ובעולם. לנו ול-SolarEdge יש יעד משותף, וכל אחת בתחומה חותרת להיות חלק ממהפכת האנרגיה העולמית ולספק את הפתרונות הדרושים כדי להשאיר לדורות הבאים עולם מעט טוב יותר.”

פרופ' אבנר רוטשילד

פרופ’ אבנר רוטשילד

בפרס המחקר ע”ש גיא סלע זכו חברי תוכנית האנרגיה פרופ’ גדעון גרדר מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון ופרופ’ אבנר רוטשילד מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים. הם זכו בפרס על פיתוח טכנולוגיה חדשנית לייצור מימן באמצעות אנרגיה ירוקה – טכנולוגיה שעל בסיסה קמה חברת ההזנק H2Pro.

במענק מחקר זכו פרופ’ יאיר עין-אלי מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים וד”ר נדב אמדורסקי מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך.

במלגות ע”ש גיא סלע זכו שלום דוד אקסמן קליינגזינד מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, אמיר מרזוק מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, אביעד נבון מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי, נטלי לוי מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ודניאל ג’ינו מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים.

*המסכות הורדו לצורך הצילום בלבד.