הטכניון בחזית ההשקעות

אקזיט לחברה לצנתורי מוח

חברת Perflow Medical הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לצנתורי מוח לטיפול במפרצות מוחיות ובקרישי דם כתוצאה משבץ, נרכשה על ידי קרן פרייבט אקוויטי סינית. מכון AMIT על שם אלפרד מאן ומוסד הטכניון נמנים עם המשקיעים בחברה, שגייסה סכום כולל של כ-17 מיליון דולר.

רונה סמלר

 רונה סמלר

Perflow Medical פיתחה טכנולוגיה חדשנית, מוגנת פטנטים ופורצת דרך לטיפול בחסימות עורקים הנגרמות מקרישי דם המונעים זרימת דם למוח ועלולים להוביל לשבץ מוחי. מספר מקרי השבץ המוחי נמצא בעלייה מתמדת ובכל שנה מתרחשים כ-15 מיליון אירועים כאלה ברחבי העולם.

הפיתוח של החברה מבוסס על סטנט (תומכן) ייחודי העשוי רשת קלועה המכילה שילוב של מתכות שונות בקוטר מיקרוסקופי. בשל מאפייניו הייחודיים מאפשר הסטנט לצוות הרפואי לשלוט בזמן אמת בתכונות גאומטריות שונות כגון קוטרו, אורכו והכוח המופעל על דפנות העורק הבעייתי במוח. כך למעשה ניתן לתפוס את קריש הדם, לשלוף אותו מהעורק ולחדש בצורה מהירה את זרימת הדם וכך למנוע נזק נוירולוגי העשוי להיות בלתי הפיך.

Perflow Medical פועלת במסגרת מכון AMIT, זרוע ההשקעות של הטכניון בתחום הרפואה. המכון עוסק בפיתוח ובמסחור של טכנולוגיות רפואיות פרי פיתוחם של חוקרי ובוגרי הטכניון. במסגרת פעילותו הוא הקים והצמיח חברות מגוונות והשקיע עד כה בכ-20 חברות מבטיחות. זהו האקזיט השלישי של AMIT בתוך שלוש שנים, אחרי מכירתן של חברת סילנטיס לחברת AMS ושל חברת אקסימו מדיקל ל-AngioDynamics.

רונה סמלר, מנהלת יחידת המסחור T3-Technion Technology Transfer ומנכל”ית קרן AMIT, אמרה: “אנו גאים ללוות עוד סיפור הצלחה מעורר השראה שעתיד לעזור למטופלים ברחבי העולם. הטכניון וקרן AMIT משקיעים עבודה רבה בזיהוי טכנולוגיות פורצות דרך ובהשקעה בהן עד לקבלת פיתוחים עתירי ידע.”