הטכניון, משפחת קרסו וחברת קרסו מוטורס מכריזים על הקמת “מרכז קרסו לחדשנות בטכנולוגיות מזון”

45 שנה לאחר תרומתם הראשונה של בני המשפחה לטכניון נרקמה לאחרונה, מתוך שיתוף הפעולה הרב-דורי, יוזמה חדשה לקידום טכנולוגיות וחדשנות במזון, במטרה לשכלל את ההוראה ולקדם מחקרים ופיתוחים יישומיים בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון. המבנה ששיכן עד כה את המרכז לתעשיות מזון בפקולטה, ייקרא מעתה "מרכז קרסו לחדשנות בטכנולוגיות מזון". התרומה תאפשר את חידוש המבנה, הרחבתו ושדרוג תשתיות המחקר. לצד הפעילות במבנה תוקם קרן מלגות לטובת מחקר מתקדם. התרומה, שתעצים את הנוכחות הישראלית במחקר בתעשיית המזון העולמית, נועדה לתמוך ולהגשים את ערכי המשפחה והחברה בדגש על ציונות, חינוך למצוינות במדעים, צמצום פערים והשקעה בתשתיות.

המבנה המורחב והמשודרג, יהיה יחיד במינו בישראל ומהמתקדמים בעולם ויכלול מרכז מחקר ופיתוח לייצור תעשייתי, מעבדת אריזה, מטבח תעשייתי ויחידת טעימות והערכה שישמשו להוראה ולמחקר בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון. ‘מרכז קרסו לחדשנות בטכנולוגיות מזון’ יוקם במבנה ייעודי לצד הפקולטה ויכלול גם אזור מבקרים שיחשוף תלמידי תיכון לעולמות הפודטק ומרכז ייחודי לחברות סטארטאפ, בו יוכלו לקבל שירותי מחקר ופיתוח.

פרופ' מרסל מחלוף, דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון (מימין) עם יואל קרסו, יו"ר קרסו מוטורס

פרופ’ מרסל מחלוף, דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון (מימין) עם יואל קרסו, יו”ר קרסו מוטורס

“מיגור הרעב ושיפור הביטחון התזונתי הם מהאתגרים העיקריים הניצבים בפני האנושות במאה ה-21, כפי שהוגדרו גם ביעדי האו”ם לפיתוח בר קיימא,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “בטכניון נמצאת הפקולטה היחידה בארץ למחקר בהנדסת מזון, פקולטה המובילה את תעשיית הפודטק הישראלית. אנו מודים למשפחת קרסו על התרומה הנדיבה שתאפשר את הקמת ‘מרכז קרסו לחדשנות בטכנולוגיות מזון’ בפקולטה ותסייע לנו לקדם מחקר מדעי חלוצי ופורץ דרך בתחום, להכשיר את הדור הבא בתעשיית הפודטק הישראלית ולשמור על מעמדה של הפקולטה בחזית העולמית של מחקר ופיתוח.”

יואל קרסו, יו”ר קרסו מוטורס, סיפר כי “סבא משה עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1924 מסלוניקי, שם היה מראשי הקהילה היהודית. בארץ הוא היה שותף להקמת בנק דיסקונט, הקים את קולנוע אופיר הראשון בתל אביב וכמובן את חברת קרסו מוטורס. עבורי, עבור דודי שלמה ועבור בני הדודים שלי – יוני, אורלי, שרה, ציפה ואריק, שבחרו לתרום למרכז – זו סגירת מעגל שתחילתו לפני מאה שנה. בחרנו לתמוך בהקמת ‘מרכז קרסו לחדשנות בטכנולוגיות מזון’ בטכניון, כי הטכניון פירושו מצוינות. הטכניון הוא קטר לשילוב בין מדע בסיסי ויישומי בגליל ובישראל. המרכז יתרום לצמיחת תעשיית המזון תוך שיתופי פעולה עם גורמים נוספים  ובכך לחיזוק החברה והכלכלה הישראלית. המשפחה תרמה בעבר לטכניון, וכאשר נוצרה כעת ההזדמנות של הקמת המרכז ידענו שמקומנו בהובלתו.”

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (מימין) עם יואל קרסו יו"ר קרסו מוטורס

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון (מימין) עם יואל קרסו יו”ר קרסו מוטורס

פרופ’ מרסל מחלוף, דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, אמרה כי “הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון היא אחת הפקולטות היחידות בעולם המשלבת בין הדיסציפלינות של ביו-הנדסה, טכנולוגיה, מדעי המזון ומדעי החיים. ההתמודדות עם מגפת הקורונה רק הדגישה את חשיבותם של תחומי המזון והביוטכנולוגיה בשמירה על קיומנו ובעמידה באתגרים קיומיים נוספים שיגיעו לפתחנו. כדי להתמודד עם האתגרים הרבים בתחום, ובהם הנגשת מזון בריא ובר-השגה וטיפולים רפואיים חדשניים, נדרשות לנו תשתיות מתקדמות שיאפשרו שילוב של כלים הנדסיים ומדעיים חדשים לפיתוח הטכנולוגיות הדרושות. אני מודה למשפחת קרסו על התרומה הנדיבה שתאפשר לפקולטה לשדרג את התשתיות והמכשור לפיתוח והטמעה של הידע הנדרש להתמודדות עם בעיות המחר במזון.”

איציק וייץ, מנכ”ל קרסו מוטורס: “חברת קרסו מוטורס על מותגיה השונים – רנו, ניסן, דאצ’יה ואינפיניטי – מחויבת לחדשנות ולקשר עם לקוחותינו המגוונים בישראל. טכנולוגיות מזון הן תחום מתפתח שמביא ערך במובנים רבים לבעלי העניין שלנו. המחקר בתחום המזון מתמודד עם אתגרי איכות הסביבה וההתחממות הגלובלית, מספק ביטחון תזונתי לצד חיזוק תזונה מאוזנת, מאיץ פיתוחים פארא-רפואיים המשלבים בין רפואה ומזון וכמובן תורם לפיתוח פתרונות חדשניים שיציבו את ישראל בצמרת המדע העולמי. בקרסו מוטורס הבנו את ההזדמנות בתרומה המשמעותית להקמת מרכז המחקר המתקדם בטכניון, אשר, בנוסף, תשפר ותקדם את החברה והחינוך בישראל.”

איציק וייץ מנכ"ל קרסו מוטורס

איציק וייץ מנכ”ל קרסו מוטורס

יוני גולדשטיין

יוני גולדשטיין