הטכניון מציג: מאה זריחות ביממה

התערוכה "מאה זריחות ביממה" נפתחה לאחרונה בטכניון, בגלריית המסדרון החדשה בכניסה לבניין אולמן. בתערוכה מוצגות יצירות אומנות עכשווית מנקודת מבט ישראלית- אתיופית.

קרדיט תמונה: רינה אנגדאו, Always be Yourself, ציור דיגיטלי 2021

קרדיט תמונה: רינה אנגדאו, Always be Yourself, ציור דיגיטלי 2021

תערוכת האומנות נוצרה במסגרת תוכנית “נגיעות תרבות” של שותפות חיפה-בוסטון – מפגשים להכרת תרבות יוצאי אתיופיה. התערוכה הופיעה לראשונה במרץ 2021 על 100 לוחות מודעות עירוניים ברחבי העיר חיפה וכעת היא מוצגת בטכניון. בתערוכה משתתפים 12 אומניות ואומנים מרחבי הארץ העוסקים בנושאים חברתיים באמצעות מגוון טכניקות אומנותיות.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי “נפלא לראות אומנות בקמפוס, צורת ביטוי עמוקה וצורך אנושי. בין מדע ואומנות מחברים קווים משותפים של חקר ויצירתיות, ואני סבור שחשוב לחשוף את הסטודנטים שלנו לכך. הטכניון מורכב מפסיפס אנושי של הבאים בשעריו ואני שמח שהתערוכה הראשונה שמוצגת כאן בגלריה פותחת צוהר לתרבות פחות מוכרת של יוצאי אתיופיה.”

“התגובות של סטודנטים, חברי סגל ועובדים למראה התמונות מרגשות אותי מאוד,” ציינה דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן. “הם רגילים לראות כרזות מדעיות ותוצרי מחקרים שנעשים בטכניון, והאפשרות להיחשף לתמונות יפהפיות, ולשמוע הסברים של האומנים עצמם, גורמת לרגשות מסוג אחר לצוף אל פני השטח ואל השיח.”

בטכניון מוצגת התערוכה כחלק מ”תקווה ישראלית באקדמיה”, יוזמה מטעם בית הנשיא שנועדה להגביר את הגיוון ואת הייצוג של קבוצות האוכלוסייה השונות באקדמיה וליצור בקמפוס מרחב משותף תוך שמירה על הזהות הייחודית של כל קבוצה. לדברי אפי ברקאי גורל, המובילה את פרויקט תקווה ישראלית בטכניון, “התוכנית נועדה לקדם עשייה רב-תרבותית בקמפוס ולהגביר את המודעות לגיוון ולכשירות תרבותית. התערוכה עצמה מזמינה אותנו להתבונן בדברים דרך המשקפיים של האחר. לשם כך, ובמסגרת הכשרות הסגל המנהלי והאקדמי בנושא כשירות תרבותית, נערכים בתקופת תצוגת התערוכה מפגשים בין אומנים לבין חברי סגל מנהלי ואקדמי כדי לעורר חשיבה ולקיים שיח על מקומם של האחרים בתוכנו, כארגון וכפרטים בו.”

“זאת תערוכה שנולדה ברחוב והיא מבטאת את השפעתה של האומנות במרחב,” אמרה אוצרת התערוכה, ולריה גסלב. “זה לא מובן מאליו שמוסד אקדמי בוחר להעלות תערוכה כזו. בכך אתם מעניקים במה לנרטיבים שלא קיבלו את המקום הראוי להם.”

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בגלריית המסדרון בבניין אולמן, קומה 4.

האמניות והאמנים המשתתפים בתערוכה: רינה אנגדאו, רחל אניו, שמעון וונדה, אפרים ווסה, טל מגוס, מורן יוגב, ג’נט בלאי, אלעזר טמנו, אור יוגב, קבוצת קוראטה, אלדד תרקה ועדן ילמה.

מאה זריחות ביממה – הזמנה