הטכניון בין 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם

מדד שנחאי, המדרג את המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, מציב את הטכניון במקום ה-94 בדירוג העולמי

הטכניון דורג במקום ה-94 ברשימת המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. כך עולה ממדד שנחאי, המדד המוביל בעולם לדירוג מוסדות להשכלה גבוהה, שהתפרסם היום (א’, 15.8). בנוסף דורג הטכניון ברשימת 50 המוסדות המובילים בעולם בשני תחומים: הנדסת אווירונוטיקה במקום
ה-16 ואוטומציה ובקרה במקום ה-46. בכימיה דורג הטכניון בין 50-75 האוניברסיטאות המובילות בעולם. מאז 2012 (למעט שנה אחת, 2020) מדורג הטכניון בהתמדה ברשימת ה-Top 100 של מדד שנחאי.

“הטכניון נמנה עם מיטב האוניברסיטאות בעולם וימשיך להשקיע מאמצים ומשאבים כדי להמשיך ולהשתפר בשנים הבאות,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. ” כוחו והצלחתו של הטכניון טמונים במשאב האנושי המעולה, המוביל את הישגיו הרבים ואת פריצות הדרך במחקר ובהוראה. זו תוצאה של עבודה מאומצת ומסורה של חברות וחברי הסגל האקדמי והמנהלי, דיקניות ודיקני הפקולטות  והנהלת הטכניון.

“מיקומו של הטכניון במדד שנחאי ובמדדים אחרים אינו תכלית כשלעצמה,” הדגיש נשיא הטכניון. “התחרות האקדמית העולמית הולכת ומתעצמת במהירות, ובשעה שממשלות רבות בעולם מגדילות בהתמדה את השקעותיהן בפיתוח האקדמיה והמחקר, בישראל הפיתוח האקדמי נשען כמעט כולו על תרומות ואלו הולכות והופכות קשות להשגה.”

“כדי שמדינת ישראל תוכל להמשיך ולעמוד בחזית המחקר העולמי ולהבטיח את עתידה האקדמי, הכלכלי והביטחוני עליה להגדיל משמעותית את ההשקעה הכספית במחקר ובהוראה ולאמץ עמדה ידידותית יותר כלפי קליטה של חברי סגל וסטודנטים זרים. אני שמח ומברך על הימצאותם של שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים ברשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם, אך חשוב שנזכור שללא תמיכה ממשלתית וגלובליזציה של מוסדות המחקר יקשה עלינו להישאר שם.”

מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים אובייקטיביים ובהם מספר הזוכים בפרס נובל, בפרס פילדס ובפרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science, מספר הציטוטים של מאמרים שפורסמו על ידי חוקרי האוניברסיטה ומספר החוקרים המצוטטים מאד יחסית לתחומם. המדד מושפע מגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני מקיף יותר מ-1,800 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 1,000 האוניברסיטאות המובילות.

את רשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם פותחות האוניברסיטאות הארוורד, סטנפורד, קיימבריג’, MIT וברקלי.

לדירוג המלא לחצו כאן