מערכת תופים ייחודית, חדר כושר חכם, בית חולים וירטואלי, רובוט חינוכי ופח חכם

34 פיתוחים טכנולוגיים חדשניים הוצגו ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בטכניון

ביריד הסטודנטים בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב הוצגו 34 פרויקטי גמר של סטודנטים הלומדים לתואר ראשון בפקולטה במגוון נושאים ובהם IOT, תוכנה, אפליקציות אנדרואיד, AI, סייבר, אבטחת מידע ורשתות תקשורת. בפרויקטים השתתפו עשרות סטודנטים שהציגו את הפיתוחים לחברי סגל בפקולטה ולמומחים מהתעשייה.

מערכת תופים וירטואלית

צוות הסטודנטים שפיתח את מערכת התופים הוירטואלית.  מימין לשמאל: ירדן וולף, אלמוג אלגרנטי ונדב אביוב

צוות הסטודנטים שפיתח את מערכת התופים הוירטואלית. מימין לשמאל: ירדן וולף, אלמוג אלגרנטי ונדב אביוב

הסטודנטית אלמוג אלגרנטי והסטודנטים נדב אביוב וירדן וולף פיתחו מערכת וירטואלית לנגינה על מערכת תופים. התיפוף נעשה באמצעות מקלות אמיתיים המכים במשטחים וירטואליים המדמים מערכת תופים הכוללת שישה תופים, והמשתמש מקבל משוב אקוסטי מיידי. את הפרויקט הנחו תום סופר, אלון בינדר וולדימיר פרחין.

אלגרנטי, פסנתרנית ומוזיקאית יוצרת, חלמה מזה זמן לשלב מוזיקה וטכנולוגיה, ויחד עם וולף ואביוב היא הצליחה לפתח את המערכת המקורית והמתוחכמת. לדברי וולף, “הפרויקט חייב אותנו ללמוד תוכנות שלא הכרנו, לבנות מערכת דינמית יעילה ולספק למשתמשים חוויה מאוד מוחשית של תיפוף.”

ירדן וולף, 24, לומד בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב במסלול התלת שנתי ועובד בחברת GE. אלמוג אלגרנטי, 25, לומדת בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב במסלול המשולב בהנדסת מחשבים. נדב אביוב, 26, הוא סטודנט במסלול המשולב להנדסת מחשבים בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי ועובד כיום בחברת Apple. הוא הביא לקבוצה ידע פיזיקלי נרחב בתחום העיבוד אותות וידע שרכש בטכניון בנושא אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת, שעליהם מתבססת הטכנולוגיה של מערכת התופים.

 

 

בית חולים וירטואלי

הסטודנט אופיר אלמקיאס שפיתח את המערכת לבית חולים וירטואלי

הסטודנט אופיר אלמקיאס שפיתח את המערכת לבית חולים וירטואלי

הסטודנט אופיר אלמקיאס בנה מערכת וירטואלית המאפשרת אבחון ומעקב אחר שתי בעיות אורטופדיות – כאבי צוואר וכאבים בשורש כף היד. המערכת, הכוללת משקפי מציאות מדומה סטנדרטיים, מספקת זיהוי מוקדם של בעיות אלה ומעקב אחר שיפור או הרעה במצבו של המשתמש. המערכת אומנה על משתמשים אמיתיים מתוך גישה של למידת מכונה, וכך למדה להתריע על כאבים בשני האזורים האמורים כבר בשלב מוקדם, על סמך תנועותיו של המשתמש. הפרויקט נערך בהנחיית איתי דברן.

 

לשרוף קלוריות במשחק מחשב

הסטודנטיות סועאד מנסור, סירין דיאב ואסיל ח’טיב פיתחו פיתחו גירסה ספורטיבית של משחק המחשב Icy Tower. המערכת שפיתחו השלוש מחייבת את השחקנים והשחקניות להפעיל את הרגליים (על סטפר) כדי לטפס ממשטח למשטח, והתנועה האופקית מבוצעת באמצעות ג’ויסטיק. לדברי הסטודנטיות, המערכת שפיתחו תוציא ילדים (ומבוגרים) מהישיבה הסטטית מול המסך ותעורר בהם מוטיבציה ללכת על הסטפר. בנוסף, האפליקציה שפיתחו השלוש מספקת למשתמש מידע על כמות הקלוריות שהוא שרף בפעילות ועל מספר הצעדים וכוללת לוח שחקנים מובילים כדי להכניס תחרות בריאה, לדבריהן. מטרת הפרויקט הייתה לייצר גירסה ספורטיבית, אבל זאת תוך התחשבות באנשים בעלי מוגבלויות – אלה יכולים לנטרל את הסטפר ולשחק בלעדיו. המערכת פותחה בהנחיית תום סופר, ולדימיר פרחין ואלון בינדר.

צוות הסטודנטיות Icy Tower. מימין לשמאל: סירין דיאב, אסיל ח'טיב וסועאד מנסור

צוות הסטודנטיות Icy Tower. מימין לשמאל: סירין דיאב, אסיל ח’טיב וסועאד מנסור