הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל תיקרא ע”ש סטיבן קליין

הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל תיקרא על שמו של סטיבן קליין, מידידיו הגדולים של הטכניון, כהוקרה על תרומתו הרבה לפקולטה ולטכניון במשך השנים. נדיבותו הרבה של קליין תאפשר לפקולטה, היחידה בישראל בתחום זה והנמצאת בחזית התחום בעולם, לשפר את מעמדה הבין-לאומי במחקר, לגייס ולשמר חברי סגל מובילים, להגדיל את מספר הסטודנטים בכל התארים ולשפר את תשתיות ההוראה והמחקר.

הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל הייתה הפקולטה הראשונה שהוקמה בקמפוס הטכניון החדש בנווה שאנן בשנות ה-50. הפקולטה מכשירה את רוב המהנדסים והמהנדסות המאיישים את תעשיות האווירונוטיקה והחלל בישראל ובוגריה ממלאים תפקידים בכירים בתחום.

“אנו אסירי תודה למר קליין על נדיבותו הרבה,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל היא גוף יחיד מסוגו בישראל, ותרומתה לכלכלת ישראל ולביטחונה עצומה. גם בזירה הבין-לאומית יש לנו הרבה במה להתגאות, שכן בשנה שעברה זינקה הפקולטה במדד שנחאי למקום ה-16 בעולם בהנדסת אווירונוטיקה – לפני האוניברסיטאות סטנפורד, קיימברידג’ וטוקיו. תמיכתו האיתנה והנדיבה של סטיבן קליין, שתשמש בין השאר להקמת בניין נוסף לפקולטה, תסייע לפקולטה לפרוץ לכיוונים מדעיים והנדסיים חדשים ולשמור על מעמדה בחזית העולמית של המחקר והפיתוח בתחום.”

הקמתה של הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון נהגתה לראשונה זמן קצר אחרי קום המדינה בתמיכתו של ראש הממשלה דאז דוד בן-גוריון, שהבין שהקמתה חיונית לביטחון ישראל. ב-1953 הונחה אבן הפינה לבניין הפקולטה – הבניין הראשון בקמפוס הטכניון החדש בנווה שאנן. מבנה זה, שזכה בכינוי “כתר לקריית הטכניון החדשה בנווה שאנן”, משך מבקרים רבים שביקשו לצפות ממנו על הקמפוס החדש שנבנה למרגלותיו.

את הקמת הפקולטה הוביל מהצד האקדמי פרופ’ סידני גולדסטין, מתמטיקאי שעלה ארצה מבריטניה בשנת 1950. המחלקה הקטנה הלכה וגדלה עד שהפכה לפקולטה בשנת 1962, וב-1988 נוספה לשמה המילה ‘חלל’. הפקולטה היא מרכז אקדמי מהשורה הראשונה בעולם בתחומי האווירונוטיקה והחלל, המחנך ומכשיר את המנהיגות המדעית והטכנולוגית בתחום ומקדם בדרך המחקר את מדעי התעופה והחלל ואת תעשיית התעופה והחלל הלאומית.

“אנו נרגשים מהתרומה הנדיבה של משפחת קליין,” אמר פרופ’ טל שימא, דיקן הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל. “למשפחת  קליין זיקה היסטורית חזקה לפקולטה, ותרומה זו תקדם באופן משמעותי את יכולתה של הפקולטה לחנך ולהכשיר מנהיגות מדעית וטכנולוגית עתידית, לקדם בדרך המחקר את מדעי התעופה והחלל ולשמר את מעמד הפקולטה כאחת המובילות העולמיות בתחומה.”