שרת הכלכלה והתעשייה בביקור ראשון בטכניון

חדשנות, פריון והגברת התחרות - שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, ביקרה בטכניון וקיבלה סקירה על הפרויקט לחיזוק הקשר בין האקדמיה לתעשייה

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי: “פיתוח הכלכלה הישראלית יתאפשר על ידי ניצול הנכסים האזוריים, הידע, הגיוון בהון האנושי, המדע והטכנולוגיה, היזמים ואנשי התעשייה, בדיוק כמו מיזם זה המחבר בין תשתיות מחקר לחברות התעשייה לצורך הגברת החדשנות בתעשייה, שיפור הפריון וכושר התחרות”

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי, ביקרה היום במפעלי תעשייה בפארק תעשיות בר לב ובקמפוס הטכניון בחיפה. היא נפגשה עם נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, הנהלת הטכניון ויזמים מובילים מקרב הסטודנטים בטכניון ובוגריו, זאת במטרה לקדם פרויקט פורץ דרך שמוביל הטכניון עם משרד הכלכלה ושותפים נוספים.

הפרויקט, פרי שיתוף פעולה בין מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה בראשות עוז כץ, הטכניון וקרן ראסל ברי, מנוהל על ידי מנכ”ל רשות החדשנות לשעבר אהרון אהרון, המשמש יועץ בכיר לנשיא הטכניון לקשרי תעשייה-אקדמיה. הפרויקט חותר להגדיל את מספר שיתופי הפעולה בין חוקרים וחוקרות מהטכניון למפעלי תעשייה באזור הצפון.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון המוביל את הפרויקט אמר בפגישתו עם שרת הכלכלה כי “השפעתו של הטכניון על הכלכלה הישראלית אדירה, ואין הרבה אוניברסיטאות בעולם שהשפיעו כמוהו על כלכלתה של מדינה שלמה. אנו רואים חשיבות רבה ומשימה לאומית בקידום הקשר עם התעשיות בצפון הארץ ופועלים להפיכת הטכניון למרכז (hub) לתעשיות רבות ומגוונות, לפלטפורמת מפגש בין התעשייה לאקדמיה. הפרויקט הנוכחי מבטא מגמה זו ויקדם ייצור תעשייתי מתקדם וחכם ויאיץ את פיתוח הכלכלה בצפון הארץ תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים. הטכניון מביא לפרויקט מטרייה אקדמית מלאה, הכוללת את יכולותיו המתקדמות במחקר ופיתוח, תשתיות מחקר נרחבות, יזמות ויכולות ההוראה שלו כולל מסלולים ללמידה והכשרה בתחומים מתקדמים עבור אנשים בתעשייה המעוניינים בלמידה לאורך החיים (Lifelong learning).”

בתקופה הקרובה צפויים לצאת לדרך שלושה פיילוטים של מחקרים משותפים, שבסופם יגובש מתווה לביצוע שיתופי פעולה על בסיס קבוע. לצורך בחירת הפיילוטים פעל הצוות המשותף בחודשים האחרונים לזיהוי חיבורים פוטנציאליים. חוקרים מהטכניון ביקרו בעשרות מפעלי תעשייה, התרשמו מיכולות הייצור המקומיות ושוחחו עם החברות על צרכי המו”פ, על האתגרים בפיתוח מוצרים חדשים ועל כיוונים אפשריים של שיתופי פעולה עתידיים.