פרס על חדשנות טכנולוגית במשק המים

H2OLL, טכנולוגיה חדשנית להפקת מים מהאוויר שפותחה בטכניון, זכתה בפרס יוקרתי של Water Europe – פלטפורמה אירופית לשיתוף פעולה טכנולוגי בנושאי מים. הטכנולוגיה פותחה על ידי פרופ' דוד ברודאי ופרופ' ערן פרידלר מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית והטכניון רשם עליה פטנט. הפרס הוכרז באירוע Water Innovation Europe 2021 שהתקיים בחודש יוני ובמסגרתו חולקו שישה פרסים בקטגוריית שונות. הטכנולוגיה של H2OLL זכתה בפרס לחברות קטנות (SME) ולחברות בהתהוות.

ליותר מעשרה אחוז מהאנושות, מעל 670 מיליון איש, אין כיום גישה למי שתייה נקיים, והדבר משפיע על היבטים רבים בחייהם לרבות בריאות, חינוך ושוויון מגדרי. הטכנולוגיה של H2OLL יכולה להפיק מים מהאוויר גם באזורים יבשים ומדבריים והיא רלוונטית מאוד לרבים מ-17 היעדים לפיתוח בר-קיימא שקבע האו”ם ובהם מימוש זכותו של כל אדם למים נקיים, בריאות לכול, צמצום אי השוויון, התמודדות עם שינויי אקלים והשלכותיהם, אפשרות לחינוך איכותי ושוויון מגדרי (במקומות רבים ילדים, ובמיוחד ילדות, נדרשים לספק את המים למשפחה על חשבון שעות הלימוד שלהם בבית הספר).

 

חוקרי הטכניון בנו בחצר הטכנולוגיות הסביבתיות בטכניון מתקן הדגמה הפועל מחורף 2020 (גם בתקופת הקורונה) ובאמצעותו הודגמה היתכנות הטכנולוגיה. H2OLL מתעתדת להפוך לחברה שתמסחר את הטכנולוגיה. מנכ”ל החברה הוא מר אילן כץ (M.Scוסמנכ”ל הפיתוח העסקי הוא מר עודד דיטסל. ד”ר חאלד גומיד מהפקולטה להנדסת מכונות תרם גם הוא רבות לטכנולוגיה של המיזם (www.H2Oll.com).

 

פלטפורמת Water Europe נוסדה על ידי האיחוד האירופי (EC) ב-2004 וכיום מקיפה מעל 200 גופים מסחריים, אקדמיים ומחקריים כמו גם חברות אספקת מים. המטרה: לבנות באירופה משק מים המבוסס על פתרונות טכנולוגיים חכמים.

 

 

 

לצפייה בסרטון המציג את החברה: