איך אומרים בוגר טכניון בסינית?

המחזור הראשון של GTIIT - "מכון גואנדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה" בסין סיים את לימודיו ו- 149 בוגרים קיבלו תעודות תואר ראשון לצלילי המנון "התקווה". 99 מהבוגרים ימשיכו לתארים מתקדמים. הקונסול הכללי של ישראל בגוואנגז'ו: "GTIIT הוא עבורנו היהלום שבכתר בקשרי ישראל-סין"

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מברך את הבוגרים בטקס מחיפה

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מברך את הבוגרים בטקס מחיפה

ביום א’ (11 ביולי 2021) התקיים טקס הסיום הראשון ב-GTIIT, מכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה בשנטאו, סין. בטקס חולקו תעודות “בוגר טכניון” ל-149 סטודנטים וסטודנטיות, שרובם בחרו להמשיך לתארים מתקדמים בטכניון, ב- GTIIT ובמוסדות מובילים אחרים ברחבי העולם. מקהלת GTIIT שרה בעברית את “ערב של שושנים” ונשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בירך את הבוגרים מחיפה. בטקס השתתפו בכירים מהטכניון ונציגים סיניים בכירים ובהם סגן מושל גואנגדונג מר ואנג שי, נשיא GTIIT פרופסור שינגאו גונג, יו”ר מועצת המנהלים של GTIIT פרופ’ ג’יאנג הונג, נשיא אוניברסיטת שנטאו פרופ’ האו ז’יפנג ונציגת קרן לי קא-שינג ד”ר פרידה לואו.

 

“מכון גואנדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה הוא יוזמה חסרת תקדים בהיסטוריה של סין וישראל – שתי אומות עתיקות החולקות את ההוקרה לידע, השכלה וחדשנות במשך אלפי שנים,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “יוזמה זו גישרה על פני מרחקים גאוגרפיים והבדלי שפה, וכך נוצר הפלא שאנו חוגגים היום. 70% מכם, הבוגרים, ממשיכים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות שונות ברחבי העולם. זהו שיעור עצום המעיד על הפוטנציאל הרב של בוגרי המחזור הראשון. זהו יום היסטורי, והתרגשותכם – הסטודנטים ומשפחותיהם, המרצים והצוות המינהלי בסין – מורגשת עד חיפה. לצערי איני יכול להשתתף בטקס באופן פיזי בגלל מגבלות המגפה אבל האמינו לי, גם כאן בטכניון ההתרגשות עצומה.”

פלג לוי, הקונסול הכללי של ישראל בגוואנגז'ו

פלג לוי, הקונסול הכללי של ישראל בגוואנגז’ו

 

פלג לוי, הקונסול הכללי של ישראל בגוואנגז’ו, בירת מחוז גואנגדונג, אמר בטקס כי “GTIIT הוא עבורנו היהלום שבכתר בקשרי ישראל סין. אתם הדור הצעיר, אתם התקווה של סין, והחדשנות והכישורים שאתם יוצאים עמם לעולם הם המפתח לעתיד. אני מפציר בכם לחתור להגשמת חלומותיכם לא רק בהקשר המקצועי אלא גם בחייכם האישיים. וכפי שאומרים אצלנו, ‘בשנה הבאה בירושלים’ – ובחיפה.”

 

GTIIT – מכון גואנדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה נולד מתוך שותפות היסטורית בין הטכניון, קרן לי קא שינג, ממשלת מחוז גואנגדונג ועיריית שנטאו וביוזמתו של הפילנתרופ לי קא-שינג. מטרתו: הכשרת אליטה מדעית-הנדסית שתשפיע על סין ועל העולם כולו בעיקר בהיבטים הקשורים באיכות הסביבה. אבן הפינה למכון הונחה בדצמבר 2015 מול קהל של כ-5,000 איש ובהשתתפות הנשיא התשיעי שמעון פרס ז”ל. כעבור שנתיים בלבד, ב-18 בדצמבר 2017, נערכה חנוכת המכון. מצד הטכניון הובילו את היוזמה נשיא הטכניון דאז פרופ’ פרץ לביא, עוזרו לפרויקטים אסטרטגיים פרופ’ פאול פייגין, חתן פרס נובל פרופ’-מחקר אהרן צ’חנובר, והמשנה לנשיא של GTIIT עד לאחרונה פרופ’ אליעזר שלו.

נשיא GTIIT פרופסור שינגאו גונג

נשיא GTIIT פרופסור שינגאו גונג

דיקנית לימודי ההסמכה ב-GTIIT, פרופ' דגנית דנינו מברכת את הבוגרים

דיקנית לימודי ההסמכה ב-GTIIT, פרופ’ דגנית דנינו מברכת את הבוגרים

נשיא GTIIT פרופ’ גונג אמר בטקס כי “עבורי, אתם ההישג החשוב ביותר מאז ייסודו של המכון. היום אתם עוזבים את האוניברסיטה ויוצאים, כבוגרים, למסע חדש. הרשו לעצמכם לחלום בגדול ולכוון גבוה. כנשיא המכון אני מאמין כי בוגרינו, באשר הם, יעלו ויצליחו ויזרחו כמו השמש.”

 

המשנה לנשיא GTIIT, פרופ’ דוד גרשוני מהפקולטה לפיזיקה בטכניון, קרא את הנוסח הרשמי של הסמכת הבוגרים וציין כי 107 מהם השלימו תואר בתחומי ההנדסה השונים ו-42 במדעים, סך הכל 149 בוגרים. הוא בירך את הבוגרים על הישגיהם, איחל להם קריירה פורייה ומוצלחת ואמר כי “אין לי ספק שהידע שרכשתם כאן בארבע השנים האחרונות ישרת אתכם היטב לשנים ארוכות.”

הבוגר הנפנג קאי שנשא דברים בשם הבוגרים

הבוגר הנפנג קאי שנשא דברים בשם הבוגרים

 

דיקנית לימודי ההסמכה ב-GTIIT, פרופ’ דגנית דנינו מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, אמרה לבוגרים כי “לפני ארבע שנים פתחתם דלת המובילה אל הלא נודע. קיבלתם את ההצעה שלנו ללמוד בתנאים התובעניים של הטכניון ולזכות בהצלחה שהדרך אליה קשה וארוכה. היום אנו מעניקים תעודות ל-149 צעירים שרובם – 99 מהם – החליטו להמשיך לתארים מתקדמים, 9 מהם בטכניון ו-12 ב-GTIIT.” פרופ’ דנינו הוסיפה כי “בתרבות הסינית, כמו בתרבות הישראלית, חינוך ומשפחה הם ערכים מרכזיים, והמשפחות שלכן הן שתמכו בכם בארבע השנים האלה שבהן רכשתם השכלה. Dream It! Do It! עלו והצליחו.”

בשם הבוגרים דיבר הבוגר הנפנג קאי שאמר: “בחרתי בלימודים ב-GTIIT לכאורה כי זה קרוב לבית שלי וכך יכולתי לפגוש את המשפחה בכל סוף שבוע; אבל כיום ברור לי שבחרתי ב-GTIIT בשל היותו מקום ייחודי שהפך אותי לאדם טוב יותר. כאן למדנו לחשוב באופן עצמאי וביקורתי וכאן קיבלנו מהמרצים השראה, תמיכה וסבלנות. כאן הפכה החדשנות עבורי ממושג מופשט למציאות.”

 

 

לצפייה בשידור המלא של הטקס:

קרדיט: GTIIT News & Public Affairs