תוכנית ה-MBA תיקרא ע”ש ויליאם דוידסון

הטכניון הכריז כי התוכנית למנהל עסקים (MBA) תיקרא מעתה "תוכנית ויליאם דוידסון למינהל עסקים" על שמו של איש העסקים והפילנתרופ האמריקאי ויליאם (ביל) דוידסון, 2009-1922. נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון דיווח על כך במפגש משותף של הנהלת הטכניון ומועצת המנהלים של קרן ויליאם דוידסון.

“הישגיו העצומים של ויליאם דוידסון ומורשתו המפוארת הפכו אותו למקור השראה עבור אלה המבקשים להפוך ליזמים ולממציאים,” אמר פרופ’ סיון. “איני יכול להעלות בדעתי תוכנית הראויה יותר לשאת את שמו מתוכנית ה-MBA בטכניון.”

מר דוידסון, תעשיין וחדשן רב השפעה שהפך עסק משפחתי קטן לחברת ענק עולמית לייצור זכוכית ופלסטיק, היה תומך מסור של מדינת ישראל ו”גארדיין” של הטכניון – תואר השמור למי שתרם לטכניון ברמת התמיכה הגבוהה ביותר. כמי שהכיר בחשיבותו של חינוך התנסותי בתחום מינהל העסקים הוא האמין כי הכשרתם של מנהיגי העתיד בטכניון חיונית להבטחת עתידה הכלכלי של מדינת ישראל. באמירה חוזה פני עתיד הוא אמר עוד בשנת 1997 כי “ישראל חייבת לספק לחלוציה הטכנולוגיים את הכישורים שיידרשו להם כדי לתרגם הישגים במעבדה ליתרון יחסי בתחרות הגלובלית על שווקים, לקוחות והון.”

“קריאתה של תוכנית ה-MBA בטכניון על שמו של ביל דוידסון, שהאמין כי כדי להישאר חזקה ודינמית זקוקה ישראל למנהיגים עסקיים יזמיים ומבריקים המבינים במגמות עולמיות ובשווקים גלובליים, היא כבוד עבורנו,” אמר דרין מק-קיוור, נשיא ומנכ”ל קרן ויליאם דוידסון. “גישתו החינוכית של הטכניון המשלבת הנדסה, מדע וטכנולוגיה עם הכשרה עסקית יכולה לסייע בפיתוחם של המנהיגים הנדרשים כיום בעולם העסקים הישראלי.”

תוכנית ה-MBA בטכניון ייחודית בהתמקדותה ביזמות, בחדשנות ובניהול טכנולוגי. לתוכנית היוקרתית כמה יתרונות ייחודיים ובהם הסביבה העשירה והמגוונת של הטכניון הכוללת פקולטות ומרכזי מחקר יישומי, כמו גם רשת של שותפויות בין-לאומיות עם מוסדות מובילים לניהול. התוכנית מציעה מסלולי התמחות המאפשרים לסטודנטים להעמיק את הידע והמיומנות שלהם בהיבטים מרכזיים של ניהול טכנולוגי ועסקי: ביג דאטה ובינה עסקית; חדשנות ויזמות; מסלול “עזריאלי סטארטאפ” המשלב לימודי MBA עם סביבה תומכת ליצירה ופיתוח של מיזמים טכנולוגיים; ומסלול  MBA חדש בדגש על מדעי החיים, שיאפשר לסטודנטים מתחומי מדעי החיים להתמחות בניהול ולהוביל ארגונים ומיזמים בתחום זה.

לסטודנטים בתוכנית ה-MBA בטכניון יש רקע אקדמי מוצק וניסיון מקצועי מגוון ועשיר שרכשו בחברות טכנולוגיות עתירות ידע. מגוון זה ומצוינותם של הסטודנטים ממלאים תפקיד מרכזי בתוכנית ה-MBA, המטפחת למידה הדדית ושיתוף פעולה.

עם בוגרי התוכנית נמנים מייסדי Moovit ירון עברון ורועי ביק ומייסד Alcobra ד”ר ירון דניאלי.