ד”ר עופר נויפלד נבחר לתוכנית העמיתים של שמידט

ד"ר עופר נויפלד

ד”ר עופר נויפלד

ד”ר עופר נויפלד, שהשלים שלושה תארים רצופים בטכניון וסיים לאחרונה את מחקר הדוקטורט בפקולטה לפיזיקה, התבשר על זכייתו במלגת Schmidt Science Fellows. המלגה, שנוסדה על ידי וונדי ואריק שמידט (לשעבר מנכ”ל גוגל) כדי לטפח את הדור הבא של מנהיגי המדע, תינתן לו כדי לבצע מחקר פוסט-דוקטורט ובעקבות עבודת הדוקטורט בטכניון – עבודה שכבר זיכתה אותו במלגת אדמס, בפרס ג’ייקובס ובפרס האגודה הישראלית לפיזיקה לדוקטורנטים מצטיינים.

ד”ר נויפלד גדל בחיפה והחל את דרכו בטכניון בלימודים לתואר ראשון כפול בפיזיקה ובמדע והנדסה של חומרים. כבר באותה תקופה התעורר בו עניין במחקר ובתאוריה, כשעסק בחקר תאים פוטו-וולטאיים אורגניים המשמשים לייצור אנרגיה מתחדשת.

בתום הלימודים לתואר כפול החל ד”ר נויפלד ללמוד לתואר שני בתוכנית האנרגיה ע”ש גרנד (GTEP)  בטכניון.

בהנחייתה של פרופ’ מיטל כספרי-טורוקר הוא חקר שיטות תאורטיות לשיפור תאים פוטו-אלקטרוכימיים לייצור דלק מימן מאנרגיה סולרית. עם סיום התואר השני (בהצטיינות יתרה) הוא המשיך לדוקטורט בפקולטה לפיזיקה בטכניון. בהנחייתו של פרופ’ אורן כהן הוא חקר את התהליכים היסודיים המתרחשים באינטראקציה בין חומר לאור, וליתר דיוק לשדות לייזר עוצמתיים במיוחד.

כיום משתלם ד”ר נויפלד לפוסט-דוקטורט במכון מקס פלאנק למבנה ולדינמיקה של החומר בהמבורג, גרמניה, בהנחייתו של פרופ’ אנחל רוביו. המלגה, בסך 100,000 דולר, תשמש אותו בתקופת הפוסט-דוקטורט.

עופר הוא הסטודנט השני מהטכניון ומישראל כולה הזוכה במלגת שמידט. זאת לאחר שב-2019 זכה בפרס גרישה ספקטור מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי.

לצפייה בקטע מסרטון ההכרזה (החל מדקה 2:16):

לאתר הקרן : https://schmidtsciencefellows.org/news/learn-more-about-our-2021-fellows/