חיישנים כימיים להתקנים לבישים

כנס מקוון בטכניון בהשתתפות חוקרים מובילים וחברות טכנולוגיה ביום רביעי , 3 במרץ, בשעות 09:00 – 18:30

ביום רביעי הקרוב, 3 במרץ, יקיים הטכניון את הכנס הבין-לאומי השלישי לחיישנים כימיים להתקנים לבישים. הכנס יעסוק בהתקנים לבישים, חיישנים וביו-חיישנים, בריאות דיגיטלית, סמני מחלה ועוד תוך דגש על האספקטים הכימיים.

יו״ר הכנס הוא פרופ׳ חוסאם חאיק ומובילה אותו עמיתת המחקר ד”ר רותם וישינקין מהמעבדות להתקנים מבוססי ננו-חומרים שבפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון. את דברי הפתיחה יישא פרופ’ חוסאם חאיק ואת הרצאת המליאה (שתתקיים אחר הצהריים) יישא פרופ’ דזונג לין וואנג – רופא, מהנדס ומומחה במדעי החומרים מהמכון הטכנולוגי של ג’ורג’יה.

פרופ’ וואנג, אחד המדענים המובילים בעולם, פיתח טכנולוגיות חלוציות רבות ובהן מערכת לניטור רציף של מחלות לב וכלי דם, טכנולוגיות להפקת אנרגיה ממים ומרוח, חיישן גלים לטובת ציוד ימי, ספר אלקטרוני בכתב ברייל ומשטח חכם לניתוח ביצועים של שחקני טניס שולחן. הרצאתו תעסוק “חיישנים בעלי הנעה עצמית הפועלים על גנרטורים ננומטריים מבוססי חשמל סטטי”.

דוברים מרכזיים נוספים הם פרופ’ לואיזה טורסי, כימאית מאוניברסיטת אלדו מורו באיטליה, שתרצה על חיישנים ביואלקטרוניים אורגניים בעלי רגישות גבוהה; פרופ’ וונלונג צ’אנג מאוניברסיטת מונש על עור אלקטרוני מבוסס זהב לצורכי ניטור לביש; פרופ’ שיאדונג צ’ן מהאוניברסיטה הטכנולוגית של נניאנג על ממשקים ביואלקטרוניים קונפורמיים; ופרופ’ סטיב ביבי מאוניברסיטת סאות’המפטון על מעגלים גמישים לחיישנים לבישים. עם המרצים נמנים שלושה חוקרים מובילים בתחום, שהשלימו את הפוסט-דוקטורט במעבדת המחקר של פרופ’ חאיק וכיום משמשים כפרופסורים באוניברסיטאות מובילות בחו”ל. השלושה הם Han Jin, Weiwei Wu ו-Tan Phat Huynh.

בכנס, המפגיש גורמים מהאקדמיה והתעשייה, יציגו HUAWEI, המוכרת בישראל בהקשר של טלפונים חכמים אך מובילה גם פיתוחים חשובים בתחום המכשור הלביש, והחברות Pronat ו-TNO העוסקות בממשקים בין חומרה לתוכנה, בין השאר בהקשר של חיישנים והתקנים לבישים, ובייצור מדבקות חישה חכמות בפסי ייצור.

בהקשר היישומי יוצג בכנס גם A-Patch – מאגד הפועל בראשותו של פרופ׳ חוסאם חאיק ובניהולה המדעי של ד”ר וישינקין במסגרת Horizon 2020, תוכנית המענקים של האיחוד האירופי. המאגד מפתח מערכת לבישה לניטור שחפת – אחד המחלות המידבקות הקטלניות בעולם, הגובה בכל שנה כ-1.8 מיליון קורבנות ובשנים האחרונות מאיימת “לזלוג” מאפריקה לאירופה עם גלי ההגירה הגדולים של השנים האחרונות. קרן ביל ומלינדה גייטס מלווה את הפרויקט כבר כמה שנים.

בכנס תתקיים תחרות פוסטרים שבה ישתתפו סטודנטים מאוניברסיטאות בישראל ובחו”ל.

עד כה נרשמו לכנס כ-200 איש, רובם מהאקדמיה ואחרים מחברות סטארט-אפ ומחברות גדולות מכל העולם.

לתוכנית המלאה של הכנס – לחצו כאן.

ההרשמה לכנס אינה כרוכה בתשלום אך מחייבת הרשמה מראש –  לחצו כאן.